0 369 visningar

9 svar

Rapportera mera...

gunhild i Kåddis

13 dec 2008 kl. 11:49

till artportalen menar jag. Irene skrev att hon hade ett gammalt fynd av trollhand ej rapporterat. Jag rapporterade mitt fynd av trollhand (från Trehörningsjö för 5 år sen)och det kom med på rätt plats och vi fick ytterligare en prick på utbredningskartan här uppifrån norr.http://www.artportalen.se/plants/default.asp

0

Enelie, Linköping

13 dec 2008 kl. 22:02

Dåligt samvete är bara förnamnet när det gäller mig och rapportering.
Men än är det inte försent att ta tag i det.
Det är bra att du påminner.

0

svampstaff

13 dec 2008 kl. 22:26

Nice:) Nu har jag satt en prick på kartan:) Rapporterade tegeltickor från bromma.Men lite knepigt att lägga in.Tar väl en stund att lära sig kanske..

0

gunhild i Kåddis

14 dec 2008 kl. 00:01

Grattis Rickard du har satt Östergötland på kartan.

0

svampstaff

14 dec 2008 kl. 00:14

Ja det var fruktansvärt vad snålt med rapporter det var, från svamprika östergötland??

0

Lena M

29 dec 2008 kl. 16:42

Lättare sagt än gjort !

Jag försöker att lära mig och kommer så långt som till platsen för fyndet, men sen är det stopp.

Hur får jag fram kordinatorna ?

Står att det skall komma upp en ” svalansymbol ” men icke, vad gör jag för fel tro. Snälla hjälp !

0

gunhild i Kåddis

29 dec 2008 kl. 17:04

Lena jag brukar hämta kordinaterna på länsstyrelsens kartor http://www.gis.lst.se/
klicka fram länskartor välj län och sen kommun och öppna tittskåp sen kan du zooma in dig så nära som möjligt ock klicka uppe på sidan, hämta kordinater och klicka sen på fyndplatsen och du får dina kordinater längs ner på sidan. Lycka till Lena

0

Lena M

29 dec 2008 kl. 17:09

Tack till dig också Gunhild, någon gång skall väl 25-öringen trilla ner.
Vore kul att fixa det för jag har ju sett en del ovanliga svampar här i krokarna + allt annat.

0

anithau

29 dec 2008 kl. 17:12

Lena!
När jag kan, så lovar jag dig att du också kan.

0

Irene A

29 dec 2008 kl. 18:01

Gunhild, nu har jag lagt in mitt gamla fynd av trollhand också. Jag är inte säker på året, än mindre datumet, men vi hade en massa andra fynd därifrån den angivna dagen, det får duga så. Huvudsaken är väl att det blir en prick på kartan..?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone