Ja visst är det sorgligt med all förstörelse, har ungdommen för lite att göra måntro, för jag antar att de är yngre personer som varit i farten.
Se bara på alla offentliga ställen med graffiti,( endel vackra ) blomplanteringar som förstörs m.m.
Får du ut något på er hemförsäkring ?
Vi får hoppas att det finns hopp även för dessa ungar. Måste erkänna att nog spelades det en del hartsfiol på några fönster och, ja en och annan brevlåda flög oxå i luften och stakars gubben Storm på Hagagaten fick så klart sin beskärda del. En och annan trädgård blev så klart av med lite jordgubbar, bigarråer och lite annan frukt. Jag tror inte en enda sekund på att jag är ensam på forumet om dessa oförargliga hyss. Däremot aldrig någon vandalisering av planteringar, träd och annan egendom förutom då någon brevlåda. Det jag blir riktigt trött på är huliganismen i samband med idrott, nedskräpningen i stad och skog och det oprovicerade våldet och dumma politiker. Robban nu har du möjligheten att äntligen få köpa en brevlåda med svampmotiv på, var glad:)
Det är nog ganska vanligt att ungdomar spränger brevlådor. Känner folk som själva tyckte det var jätte kul att göra när de var tonåringar. Det värsta är att de oftast fortsätter med de nya lådorna som sätts upp.
Oftast har det inget att göra med att de mår dåligt eller har för lite att göra. Det är för dom en kul grej som går ut över andra.
Nu hoppas jag att din låda bara var en tillfällighet för annars får du problem i några veckor tills de tröttnat.
Det är verkligen sorgligt att ungdomar inte tänker först. Själv har jag blivit utsatt för stenkastning på jobb bilen när jag kör i 90 under viadukter.
Be dem spränga räkningarna oxå när de ändå håller på och så klart ingen brevlåda inga räkningar att betala. Vad gör brevbäraren med posten om det inte finns någon låda att lägga den i. De kan ju inte gärna posta ett meddelande att man har post att hämta, är det lag på att man måste ha brevlåda? Jag vet inte, har ingen aning faktiskt.
Bilden påminner starkt om ungdomars nöjen i mina gamla hemtrakter…. på väg hem från dansen på lördagskvällarna satt en unge på cykeln och trampade, och en annan på pakethållaren och måttade med foten efter postlådorna längs storvägen…. en poäng per låda, var det visst. Detta fick ett brått slut när Sture i Svängen tillslut tröttnade och gjöt fast sin nya lådstolpe i gjutjärn i en redig betongplint, och sedan svetsade fast lådan på stolpen. Den stod kvar där den skulle på söndagsmorgonen efter, fast grannpojken hade plötsligt foten i gipspaket…. undrar om det fanns nåt samband där?
hehe
he he…lilla My
Det var en riktig kul historia om man vill vara lite skadeglad.
Här i Örebro har jag mången gång förundrat mig över hur folk vågar ha sina brevlådor så oskyddat i villakvarteren medans det i andra stadsdelar talas vitt och brett om vandalism.
Kanske finns nånslags respekt för brevlådor i alla fall..
Sen finns det ju ungar som inte har respekt för nånting, och det var väl såna som Robban råkade ut för.
Jag tror (hoppas) att denna typ av ofog inte är så vanligt förekommande eftersom det finns så många brevlådor i utsatta lägen.
Men visst, jag har sett “betongvarianten” oxå, det kan ju vara så att när det väl händer så tar man till säkrare grejer.
En svampskulptur i betong som brevlåda, kan det va nåt för Robban!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.