0 285 visningar

7 svar

va bra!

Marie

14 dec 2008 kl. 14:33

Att det är det bästa svampåret på 30 år i år!
Svamp ute i skogen ännu ju.

0

"JAS" Helsingborg

14 dec 2008 kl. 14:42

Det beror nog på var i landet man bor. Vi i Skåne har knappt sett röken av KJ. inte mycket trattisar heller, betydligt sämre med Stolt fjällskivling. Jag vet inte vad de andra Skåningarna tycker men enligt mig så har inte detta året slagit förra året.

0

anithau

14 dec 2008 kl. 14:55

Här i Umeå har det för mig varit ett mycket bra svampår.

0

Marie

14 dec 2008 kl. 17:24

Jag plockade här om dagen innan all snö kom ganska fina trattisar!
Ca 3 kg och konstigt nog så var de inte ens frostbitna.

0

gunhild i Kåddis

14 dec 2008 kl. 18:11

Marie, va bra det skulle vara om du talade om ungefär var i landet du bor.(området) Sen tycker jag att alla svampår är bra, “mitt svampår” pågår hela tiden även vinterhalvåret. Det finns alltid något att titta på och glädjas åt:

0

Marie

14 dec 2008 kl. 18:20

Oh ursäkta gunhild i Kåddis.
Jag bor i Stockholms län.

0

anithau

14 dec 2008 kl. 18:37

“Det är noga med det här sa gubben när han spöade kärringen”

0

Bo E i Örebro

15 dec 2008 kl. 12:43

Tja, det har varit ett bra svampår för speciellt stensopparna, champinjonerna och stolt fjällskivling (rekordmånga för mig i år!) och jag har hittat svart trumpet för första gången på ca 7 år.

Men vanlig kantarell gick till ÄNNU bättre förra året och blomkålsvampen 2006….

Mandelriskan oxå bättre förra året…

Det varierar men det har varit en tydlig förbättring under de senaste 2 - 3 åren.

Milda vintrar?
Skåneklimatet drar norröver?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone