0 328 visningar

6 svar

Sagoträdet

"JAS" Helsingborg

14 dec 2008 kl. 19:38

Sagoträdet är en bluff, det är egentligen bara en gren från en Boklåga. Hur många svampar kan ni räkna till på “grenen”?. Förutom dem ni ser där så har jag dessa från samma låga och till dem kommer säkert en 8-10 arter till.

0

"JAS" Helsingborg

14 dec 2008 kl. 19:40

ögonskål, när jag skulle fota den så kom där en mask, liknar mest en nematod.

0

"JAS" Helsingborg

14 dec 2008 kl. 19:43

Några Grönmusslingar och något som jag kallar stiftsvamp, något bökig att komma åt.

0

Irene A

14 dec 2008 kl. 20:44

Jag orkar inte räkna svamparna på grenen - men VAD är det på bild 2-3? Blek geleskål? Något som jag aldrig har hittat i alla fall.

0

"JAS" Helsingborg

14 dec 2008 kl. 21:07

Jösses Irene A inte vet jag, det är en blek nästan vit geléskål, fins den inte eller, jag har letat på nätet men hittar inget. Skall jag åka dit imorgon och kolla om det är något kvar av den, i så fall gör jag ett kollekt eller?

0

Neobulgaria pura/Irene

"JAS" Helsingborg

15 dec 2008 kl. 19:14

Jag vet inte vad som hände i gårkväll?? men nu hittar jag den Blek geléskål Neobulgaria pura.

0

Neobulgaria pura/Irene

Irene A

15 dec 2008 kl. 20:25

Ja, visst ser det ut att vara den?
Den verkar inte vara särskilt vanlig heller.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone