0 394 visningar

10 svar

Ja, ja ,aj, jag vet men vadå?

"JAS" Helsingborg

14 dec 2008 kl. 20:03

Jag vet att det är mycket från mig just nu men vi är inte så många som har svampar( förutom tickor då) att tillgå just nu, så jag tänker visa “LITE” av det som jag har stött på den senaste veckan, jag lovar ni får bara ta del av en del!!!! Jag är lite osäker men det är i alla fall en bläcksvamp och om det är Stubbläcksvamp så kommer nästa 2 bilder att vara ett förstadium till dessa. Vi har sett detta “fenomen” tidigare från flera forumbesökare men nu har jag fått det bekräftat att detta som jag visar i serie 2 har/är stubbläcksvamp, rätta mig om jag har fått fel info!

0

"JAS" Helsingborg

14 dec 2008 kl. 20:04

så förstadiet.

0

Madde Småland

14 dec 2008 kl. 20:31

Det där hade jag aldrig gissat att det blir bläcksvamp. Jag har inget emot alla dina bilder. Alltid lär jag mig ngt nytt. :)

0

Birgitta D

14 dec 2008 kl. 21:40

Jag vet inte men kan det inte vara glitterbläcksvamp.

0

anithau

14 dec 2008 kl. 21:53

Lägg aldrig av att visa dina bilder.

0

"JAS" Helsingborg

14 dec 2008 kl. 22:48

Nej detta är Glitterbläcksvamp

0

BirgittaD

14 dec 2008 kl. 22:55

Ja känner igen dom nu när jag ser dom. Tack

0

Irene A

15 dec 2008 kl. 08:36

Nog tycker jag att det ser ut som stubbläcksvamp, men det är en annan grupp bland bläcksvamparna som växer i ozonium:
Det är vedbläcksvampen (Coprinellus domesticus) och några andra arter i avdelningen Domestici.

0

"JAS" Helsingborg

15 dec 2008 kl. 11:20

Javisst Irene. Jag kom på att jag var fel ute i natt och skulle ändra men nu har du ju fixat det. Tack för hjälpen.

0

Nilla59

15 dec 2008 kl. 15:31

Det är bara roligt JAS fortsätt skicka in så mycket bilder och inlägg du vill. Det är så roligt att forumet är så aktivt in i december. Hoppas det fortsätter i jan feb mars oxå.

0

"JAS" Helsingborg

15 dec 2008 kl. 17:43

Kul att ni tycker så! Jag sorterar mina bilder och går igenom gammla så det kommer nog att räcka låååång tid framöver =O

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone