0 350 visningar

18 svar

Vad är nu detta?

vulpus_vulpus

15 dec 2008 kl. 15:24

Hm…... mysko forum!
Hur kan man vara intresserad av arr fota en massa gammal trädsvamp od?
Bara en undran!
Om det vore vackra bilder på vackra svampar som finns på hösten. Men på vintern.
Äch dra mig på trissor så skoj.

0

Tina Nordberg Kolsva

15 dec 2008 kl. 17:30

Har du inte set, det finns massor med vackra vintersvampar.
Välkommen till forumet.

0

"JAS" Helsingborg

15 dec 2008 kl. 17:40

Hej vulpus_vulpus! Som du kanske vet så finns det folk som sammlar på frimärken, porslinshundar m.m. men vi samlar på kunskap (om svamp m.m.) och vackra bilder, så om du tittar in på detta forumet så får du lära dig en massa nyttigheter;)

0

svampstaff

15 dec 2008 kl. 23:11

Hörru vulpus(bengt)..
Bara för att du är enkelspårig, och inte ser det vackra i naturen året om, behöver inte betyda att vi andra som uppskattar det vackra är konstiga.Såg igår sju havsörnar över mit huvud!? Och det slår all svamp i världen.Men jag hade ALDRIG sett dom, om jag suttit i soffan och bara gnällt o klaga, jag lovar..

0

Tips...

RasBohlin

15 dec 2008 kl. 23:26

Om herr rödräv bläddrar bakåt i forumet, till höstsäsongen kommer han ingalunda att bli besviken på mängden bilder av höstvamp, som lär räcka för studier hela vintern!

0

Bengt Sandh

15 dec 2008 kl. 23:32

Svampstaff! Nu får du lägga av en gång för alla! Du tror att varenda signatur som inte gillar allt du fotar och skriver är jag?

Sanningen är att det finns många fler än jag som inte uppskattar alla dina inlägg och bilder. Det måste väl ändå vara en demokratisk frihet att inte stryka dig medhårs hela tiden. Du måste tåla att vi är några som vågar vara kritiska ibland, MEN jag ber dig en gång för alla:

Blanda inte in mig när andra signaturer dyker upp, DET ÄR INTE JAG!

Jag skriver det jag tycker under signaturen “Bengt Sandh” och inget annat!

0

whops...

zingo

15 dec 2008 kl. 23:42

Fy så obarmhärtig moder natur kan va
Allt där ute i skogen kan ju inte bli bra

0

svampstaff

15 dec 2008 kl. 23:45

Är det så Bengt! Respekterar jag dig! Åsikterna är fria..
Men när vuxna människor över 50! skriver dynga, och inte ens har mage att stå för sin signatur???
Är ara ynkligt, patetiskt…Jag kan tycka “JAS” är jävligt tjatig med sina bilder! Men jag står för det!
KlasJ är ofta lite plump i sina kommentarer till folk!Bara charmigt…
Varför i helvete reta upp sig så?

Klagar jag på nån, så skriver jag under oxå!
Anithau är lite snurrig anser jag, mkt trevlig iofs!
Robban i O-hamn, en bra kille..
Sen Tina,madde EvaK m.fl som fattar grejen, och inte bara gnäller…Fan ge er ut i rusket själva nu, och fota får ni se hur mysigt det är.Trimma rullatorn vettja loosers..

0

whops...

RasBohlin

15 dec 2008 kl. 23:48

En typisk Psittaciformes vulpus capitulum!

0

Bengt Sandh

16 dec 2008 kl. 00:00

Det där med åldersmobbing är en sorglig historia. Jag är 65 år och är ute och turnerar och spelar rock’n'roll med några av de mest kända artisterna i Sverige. Än så länge är jag vare sig patetisk 50+-are eller rullatorberoende tack och lov.

Var försiktig med ditt dömande så kanske inte folk retar upp sig lika mycket på dig, käre “svampstaff”!

0

svampstaff

16 dec 2008 kl. 00:05

Ja men det är ju så!!
Vad i h-vete har du här att göra och bara gnälla då?
Spela rock´n roll då, och ägna det åt ditt gebit!
Jag kämpar, tycker det är roligt att jaga svamp när jag är ledig.Förstår inte att ni 40-talister har så svårt att släppa in dom yngre, och ofta bättre aktörerna,,,svider det?

0

vulpus_vulpus

16 dec 2008 kl. 05:53

Ojojoj!
Här var det inte kul! Men som vanligt på alla forum en bråkstake el flera.
Tack alla ni andra för tipsen. Nu ska jag leta vackra höstsvampar.
Håller nämligen på att försöka att lära mig lite om svamp eftersom jag fullkomlig ÄLSKAR att plocka svamp.
Men tyvärr så känner jag bara till de vanligaste matsvamparna.

0

vulpus_vulpus

16 dec 2008 kl. 05:53

Tack JAS!
Det tipset behövde nog jag!

0

vulpussen

16 dec 2008 kl. 06:00

Hörrududu! Kalla mig inte för Bengt förstår du!
För det heter jag inte!
jag har kommit hit för att lära mig lite om matsvamp jag och inte om en massa gammal trädsvamp.
Kan väl vara vackert iofs. Men dina bilder intresserar mig inte.
Havsörnar ja. De är vackra dom kunde du ha fotat! Föresten var häckar dom? Du såg väldigt många du. Rekord nästan! En som kan mycket om fåglar och natur.

0

whops...

vulpus_capitolium_ el_ fjodor

16 dec 2008 kl. 06:02

tack för detta!RasBohlin!

0

vulpan

Bullan

16 dec 2008 kl. 07:52

om du kom hit för att lära dig om svamp så kom du in med ingenting och med mycket skit på en gång. Tagga ner och börja om från början annars kommer du inte att kunna hämta mycket på den här guiden,,,tro mig

0

vulpus

Bullan

16 dec 2008 kl. 07:59

ursäkta,,men var har du dina bilder på svamp som du hittat eller som du plckat,,sitt inte och snacka skit om allt och ingenting här om du inte har nåt att komma med,,du är som ett munsår så himla irriterande, tar en stund innan det försvinner

0

vulpus

Helge

16 dec 2008 kl. 09:06

Snurrigt här.

Får känslan att det ligger en eller flera rävar begravda bakom dessa signaturer…

0

whops... + Zingo

Eva K

16 dec 2008 kl. 10:23

High 5 !!

Tänkte att den kan jag gärna ha bakom örat.

Döper den till Zingo och lägger rabarber på!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone