0 414 visningar

16 svar

nu får det vara nog!

svampstaff

16 dec 2008 kl. 00:13

I ren stillsamhet tar man foton på svamp!
Blir attackerad direkt i vissa trådar av diffusa nick?
Anithau frågar mitt syfte med en suddig bild på djävlar? samtidigt som hon lägger in bilder på bakbröd?? på en svampguid?
Det säger väl allt om en innre krets av närmast sörjande?
Som ogärna ser yngre förmågor komma till, eller?
Jag tar superbilder på Ekkrös?JAS tar sämre bilder! vem får allas beundran?
Inte jag, för jag är ung och grön.JAS är underbar! en av dom duktigaste enligt mig sjäkv(trots min ringa ålder46)För han RÖR sig i naturen, dom flesta som kommenterar har feta arschlen anser jag.
Sen skriver jag under på det oxå... med mitt riktiga nick..

0

Bengt Sandh

16 dec 2008 kl. 00:17

En som är 46 år är inte längre en yngre förmåga…

0

svampstaff

16 dec 2008 kl. 00:25

ber om ursäkt Bengt om du inte är skyldig!
Men du vet varför jag reagerar…Det går inte att gnälla, och bara visa en sketen flugsvamp!
Jag går i skogen varje dag med hunden..Inte arbetslös!! jobbar natt som väktare. Har bara mkt. ledig tid,
Du vet som jag att när gulisarna kommer, så har jag fulla bord varje dag:)

0

Bengt Sandh

16 dec 2008 kl. 00:30

Om du bara ser “en sketen flugsvamp” i min bild så har du nog missat en del av vad det innebär att ta ett bra foto. Jag har vunnit en fototävling med den bilden och i juryn satt några framstående fotoexperter så jag har en känsla av att du inte riktigt har förstått det där med bra bilder.

0

Bullan

16 dec 2008 kl. 07:46

Nog får jag säga att svampstaff bidrar med bra mycket bättre och finare bilder än Bengt Sandh,,ger du kritik,,,,ta kritik.

0

svampstaff

"JAS" Helsingborg

16 dec 2008 kl. 08:45

Hej på dig svampstaff! Nu måste du andas lugnt och fint. Det är ingen fototävling, jag lägger in bilder och startar trådar för att jag vill lära mig mer om svamparna, jag lägger in serier på svamp i olika stadier för att jag tror att jag kan bidra med något med dessa. Ibland blir det en tråd med “ögongodis” från mig men jag tävlar inte med er andra bara med mig själv. Skulle jag bara ägna mig åt konstfulla bilder där ljuset, skärpedjup och kompositioner med tyngdpunkt på gyllene snittet osv. skulle gälla så skulle jag vattenstämpla de bilderna innan ja la ut dem här men jag sparar dessa till en, förhoppningsvis egen hemsida i framtiden. Du tar bra bilder svampstaff och du får beröm oxå men som sagt det är inget jag strävar efter eller därför jag lägger in bilder här. Det är så klart roligt när folk tycker att man har lyckats och talar om att de gillar det man gör men jag är övertygad om att det har lite med attityd att göra oxå du är 46, 9 år yngre än mig och du skall se att lugnet snart infinner sig, så andas ut, lugnt och fint och skit i dumma kommentarer så kommer det mer beröm skall du se.Ha de så bra nu. Jag skall ut i skogen om en stund :)

0

Bengt Sandh

16 dec 2008 kl. 12:07

Du som kallar dig för Bullan:

Efter vad du skriver kan man undra om du är svampstaff också. Sedan vill jag poängtera att detta inte är någon fototävling. Bilden på flugsvampen (som du kanske inte har sett) vann jag en fototävling med så mina bilder kanske är någorlunda OK. Juryn, som bestod av fotoexperter, tyckte iaf att min bild var vacker.

Som tur är varierar smaken. Här kommer bilden igen. Om du tycker att den är dålig så får du gärna ge mig råd om hur du skulle ha gjort.

0

Hanzzon

16 dec 2008 kl. 12:11

Superfin bild Bengt!
Mvh

0

Bo E

16 dec 2008 kl. 12:30

Jag tycker att huvudsyftet med att visa bilder på svampar här på forumet är att man ska få hjälp att identifiera dem.

Är det sen konstnärlig kvalitet på bilderna så är det ju bara lite extra plus som man uppskattar efter bästa förmåga…

Tack till alla fotografer!

0

zingo

16 dec 2008 kl. 13:20

Det är allt bra konstigt hur människan är.
Att anmärka och reta sig på någon annans hävdelsebehov eller att försöka fostra någon genom att förtydliga sina egna alster som “bättre” är väl ändå bara att vara övertygad om sin egen förträfflighet. Gamla klokheter håller än idag:
Genom sig själv känner man andra!

0

Biskopen

16 dec 2008 kl. 14:23

ja men du! Du är ju lite av att det är bara du som kan och är så duktig. Stackars de folk som du brusar upp med i verkliga livet, de måste ju vara dörädda för dig. Tycker nästan lite synd om dig. Ser i dig en rädd liten varelse innerst inne. Undrar just vad du är rädd för och vem som varit elak mot dig!
För inte kan en 46 årig väktare tycka det är kul att fota svamp. Möjligtvis att plocka svamp och att äta dom.

0

Skogstrollet

16 dec 2008 kl. 15:15

Var o en är väl i sin fulla rätt att odla sina egna intressen, inte bara följa strömmen som amen i kyrkan sa dom förr, bäste herr biskop

0

Bengt Sandh

Bullan

16 dec 2008 kl. 16:47

Nej du Bengt, jag är inte Svampstaff tack och lov, jag är Bullan och är en kvinna på 37 år, men det som stör mig är att vissa ger kritik men inte kan ta det själv, som du.
Alla tar bilder på vad man själv vill och HITTAR, du höjer dig själv lite till skyarna och trampar gärna på dom som inte varit med lika länge, läs dina inlägg så kanske du tänker om.

0

Du Biskoppen,..

RasBohlin

16 dec 2008 kl. 16:56

...varför skulle det inte kunna finnas en och annan väktare som har andra intressen än övervåld och benbrott??

0

Du Biskoppen,..

Bengt Sandh

16 dec 2008 kl. 16:59

Att fota svamp är väl närmast att betrakta som misshandel, det brukar det vara när man fotar till någon…

0

Biskopen...

RasBohlin

16 dec 2008 kl. 17:11

...ska det stå och inget annat…

0

Du milde

buffy

16 dec 2008 kl. 18:04

Om man har problem med att acceptera annat än översvallande lovord kanske man skall strunta i att publicera inlägg/foton i ett öppet forum. Vill man stå oemotsagd kan man ju blogga eller ha en egen hemsida istället.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone