0 338 visningar

8 svar

Swamps 2008, the movie, part 2

Hasse

17 dec 2008 kl. 09:43

Uppföljare blir sällan bra, och just som säsong 2008 var över totalt, kommer uppföljaren, del 2 av svampsäsongen. Jag sprang på ett helt lass ostronskivling växande på en stubbe, nyligen utsprugna och väldoftande. Mycket goda att steka, men börjar nu allt om från början på grund av det milda vädret?
Eller är ostronskivlingen en konstig svamp, för att vara svamp alltså...
Jag har inte lust att plocka ner svampkorgar, knivar och andra attiraljer från vinden och ge mig ut i skogen igen! Ej heller har jag någon lust att lägga mina alternativhobbies i malpåsen såsom miniatyrmålning, matlagning, sex och skidåkning!

Jag fann sjoket svamp igår, men har inte lyckats få någon rejäl sömn i natt på grund av oron eller svampdriften som väckts igen.

0

Helge

17 dec 2008 kl. 10:25

oj oj vilket angenämt problem…

0

"JAS" Helsingborg

17 dec 2008 kl. 11:29

Hasse var bor du? Kolla min tråd från igår Tillbaks från skogen!

0

Lena M

17 dec 2008 kl. 12:23

Kul Hasse, jag har aldrig sett den här i Gästrikland bara trott att det varit den.
Avundas er som bor i södra delen av landet, ni som fortfarande kan hitta lite av varje

0

Helena i Lund

17 dec 2008 kl. 17:35

Men i mina krokar hittar man inte rödgulisar Lena! ;)

0

Hasse

17 dec 2008 kl. 17:54

Aha Jas, det är ett faktum, ostronskivlingarna har vaknat till liv och säsongen börjar på nytt! Detta är i Gbg-trakten och detta kan vara en indikation på att det är dags att ta på sig stövlnarna och ge sig ut med stora kliv, dessa skivlingar är ju ruskigt goda.

och Lena i Gästrikland, vi kan inte “fortfarande” plocka svamp, utan det har börjat på nytt, därav part two, the sequel.

0

"JAS" Helsingborg

17 dec 2008 kl. 20:17

Tja börja och sluta, nu har jag plockat konternuerligt i 1,5 år och jag tänker inte sluta om det inte blir ordentlig vinter vill säga och det tror jag inte att det blir, inte under någon längre period i alla fall, inte i Skåne/ västsverige.

0

Hasse

17 dec 2008 kl. 21:44

Tala för dig själv JAS ;-) Vi hade neremot 10 minus några dar och dussin dagar med småminus. Sen var det ganska kört här, t o m trattis blev slattis. Nä, fram för mildare vintrar, bara några grader till så blir allt betydligt behagligare.

0

"JAS" Helsingborg

17 dec 2008 kl. 22:05

Ok Hasse, jag skall inte blanda in någon norr om åsarna, jag lovar =).

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone