Uppföljare blir sällan bra, och just som säsong 2008 var över totalt, kommer uppföljaren, del 2 av svampsäsongen. Jag sprang på ett helt lass ostronskivling växande på en stubbe, nyligen utsprugna och väldoftande. Mycket goda att steka, men börjar nu allt om från början på grund av det milda vädret?
Eller är ostronskivlingen en konstig svamp, för att vara svamp alltså...
Jag har inte lust att plocka ner svampkorgar, knivar och andra attiraljer från vinden och ge mig ut i skogen igen! Ej heller har jag någon lust att lägga mina alternativhobbies i malpåsen såsom miniatyrmålning, matlagning, sex och skidåkning!
Jag fann sjoket svamp igår, men har inte lyckats få någon rejäl sömn i natt på grund av oron eller svampdriften som väckts igen.
Aha Jas, det är ett faktum, ostronskivlingarna har vaknat till liv och säsongen börjar på nytt! Detta är i Gbg-trakten och detta kan vara en indikation på att det är dags att ta på sig stövlnarna och ge sig ut med stora kliv, dessa skivlingar är ju ruskigt goda.
och Lena i Gästrikland, vi kan inte “fortfarande” plocka svamp, utan det har börjat på nytt, därav part two, the sequel.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.