Jaha tjejer, nu har jag gjort 2 formar med Romanescogratäng med Goliat ( jag hade 4 skedar goliatmjöl och inget Kj mjöl) och så 2 formar grönkålslåda med Kj. Skall avnjutas den 23, då har vi julafton hos mig, då är det upp till bevis, jag återkommer så klart med ett omdöme. Den 24 är barnen med f.d. sambo hos mormor. Jag har hållit på i 6 tim. nu. Era rätter + 2st. Janssons 1st. kräftströmming, 1 st. senapsströmming och diskat städat och klart. nu blir det en öl och ryggläge i soffan en stund :))
Har du ingen frysbox svampstaff? det har jag:) Ska man ha många sorter på bordet och ska man laga allt själv, här kommer inga halvfabrikat in så får man allt börja i tid, i år är jag faktiskt lite sent på det tycker jag. Jag kommer att stå vid spisen hela dagen i morgon oxå. Om vädret tillåter blir det en sväng i skogen på måndag.
Jo jag har frysbox Jas:)
Men aldrig en fryst Jansson för min del.
Kul att du oxå gillar spisen:)
Näst efter svamp är matlagning min passion:)
Imorrn gör jag stiffado! då jag är en grekälskare(mat då)sen till jul blir det mkt. lamm..kleftiko,sofrito mm mm
Mat är så himla roligt:)
Brysselkål i saffransgrädde inlagt JAS
Är du intresserad kan du gå in på länken Linköpings svampklubb under notiser de senaste 10 åren i december hittar du flera fantastiska recept alla vegetriska tror jag. Har i alla fall testat de som jag lagt in från AnnaLena. Tycker mycket om.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.