0 607 visningar

9 svar

Tina/ Birgitta D/ recept

"JAS" Helsingborg

20 dec 2008 kl. 16:52

Jaha tjejer, nu har jag gjort 2 formar med Romanescogratäng med Goliat ( jag hade 4 skedar goliatmjöl och inget Kj mjöl) och så 2 formar grönkålslåda med Kj. Skall avnjutas den 23, då har vi julafton hos mig, då är det upp till bevis, jag återkommer så klart med ett omdöme. Den 24 är barnen med f.d. sambo hos mormor. Jag har hållit på i 6 tim. nu. Era rätter + 2st. Janssons 1st. kräftströmming, 1 st. senapsströmming och diskat städat och klart. nu blir det en öl och ryggläge i soffan en stund :))

0

Tina Nordberg Kolsva

20 dec 2008 kl. 21:46

Önskar dig god spis.

0

svampstaff

20 dec 2008 kl. 21:51

Jansson redan? Blir ju äcklig till jul?
Den görs den 23:dje Jas..
Men så är jag ju kock och lite finkänslig av mig:)
Tips! Ni som inte gillar ansjovis i jansson.Ta 2dl kalles kaviar istället, och lite blek taggis i:) hur gott som helst.

0

BirgrittaD

20 dec 2008 kl. 22:01

Lycka till. Tur jag inte lagt in receptet på gräddstuvad brysselkål med svamp och saffran än.

0

"JAS" Helsingborg

20 dec 2008 kl. 23:11

Har du ingen frysbox svampstaff? det har jag:) Ska man ha många sorter på bordet och ska man laga allt själv, här kommer inga halvfabrikat in så får man allt börja i tid, i år är jag faktiskt lite sent på det tycker jag. Jag kommer att stå vid spisen hela dagen i morgon oxå. Om vädret tillåter blir det en sväng i skogen på måndag.

0

"JAS" Helsingborg

20 dec 2008 kl. 23:12

BirgrittaD GÖR DET OMEDELBART:))

0

svampstaff

20 dec 2008 kl. 23:44

Jo jag har frysbox Jas:)
Men aldrig en fryst Jansson för min del.
Kul att du oxå gillar spisen:)
Näst efter svamp är matlagning min passion:)
Imorrn gör jag stiffado! då jag är en grekälskare(mat då)sen till jul blir det mkt. lamm..kleftiko,sofrito mm mm
Mat är så himla roligt:)

0

Robban O-hamn

20 dec 2008 kl. 23:56

Tänkte göra nytt på julbordet i år igen. Tar bort Finska leverlådan, i stället för korvkaka. tar bort Finsk rotlåda, gör i stället Finsk svamplåda. Den sista r ny för mig har aldrig gjort. Men verkar vara gott.

0

BirgittaD

21 dec 2008 kl. 17:53

Brysselkål i saffransgrädde inlagt JAS
Är du intresserad kan du gå in på länken Linköpings svampklubb under notiser de senaste 10 åren i december hittar du flera fantastiska recept alla vegetriska tror jag. Har i alla fall testat de som jag lagt in från AnnaLena. Tycker mycket om.

0

"JAS" Helsingborg

21 dec 2008 kl. 19:46

Nu har jag skrivit ut alla recepten så nu har jag en ny liten kokbok. Tack för det Birgitta :))

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone