0 526 visningar

13 svar

Alla svampvänner!

Elisabeth jansson

21 dec 2008 kl. 00:43

GOD JUL vill jag önska alla mina vänner här på forumet! Tack för att ni peppade mig så att en del av skogen där violgubben växer blev kvar!
Utan Er hade jag inte orkat engagera mig mer.
Jag hoppas på ett bättre 2009 för min egen del då jag har fått ett nytt diskbråck eller har problem med spinal stenos.
Jag har fått en akut magnet röntgen i Göteborg den 12 januari just nu är smärtan olidlig!

Om jag orkar ska jag undervisa lite mer i släktet Ramaria fingersvampar (om jag blir fri från smärtan i vår),om det finns intresse av er på forumet!

Tack än en gång!

0

svampstaff

21 dec 2008 kl. 00:52

Här kämpar vi på Elisabeth..krämpor till trots.
För skogen vi älskar:)
Kämpa på gumman, tänk framåt, en ljus stundande vår!

0

elisabeth

klas jaederfeldt

21 dec 2008 kl. 01:09

vi kanske inte är de bästa vänner efter mina inhopp i flugsvampar, men hoppas i allafall att du får några tabletter som ger smärtlindring

0

Boman

21 dec 2008 kl. 11:44

God Jul Elisabeth, och alla andra!
Delar din smärta, har samma problem.
Som kvinna över 30 opereras man inte,  om man inte är kändis eller stenrik.
Bara att tugga piller.

0

GretheF Skåne

21 dec 2008 kl. 12:07

Krya på dig Elisabeth jag vet hur det känns jag har två operationer bakom mig “som inte hjälpte”

0

EG o GG

21 dec 2008 kl. 14:18

Krya på dig Elisabet
God Jul till dig o alla andra på forumet
Tack till alla för alla fina bilder som ni visat

0

Elisabeth Jansson

21 dec 2008 kl. 19:10

Tack alla det värmer!

Och Klas jag är inte långsint det var du som peppade mig angående violgubben och kontaktade Nitare.
Allt gammalt groll är glömt, hur skulle världen annars se ut!!!???

Mina värktabletter hjälper inte längre,måste bara få tag på en doktor som jag kan lita på och som vill operera.

0

Alla svampvänner med ledvärk!

Bo E

22 dec 2008 kl. 15:30

Förra hösten fick jag diskbråck efter flera svårartade ryggskott tidigare år.

Tack och lov har jag repat mig såpass att jag kunnat gå i svampskogen i höst.

Värk har en tendens att sätta sig i alla gamla skador.

Vädervärk brukar jag kalla det för det känns väst vid väderomslag, i kyla och dimma och innan snöfall.

Vädervcärken har satt sig i diskbråcket oxå verkar det som för symtomen dyker upp då och då om än i oändligt mycket lindrigare skala än den rent ut sagt obeskrivliga smärtan direkt efter diskbråcket.

Hoppas du blir bättre. Till mig har folk sagt att det tar minst ett halvår att bli fri från diskbråck, och efterkänningar typ vädervärk blir man kanske aldrig av med.

För mig har i alla fall sjukgymnastiken gjort underverk så jag kan nu både sitta och promenera.

Hoppas det blir en fin jul trots krämpor o sånt…

0

Elisabeth jansson

23 dec 2008 kl. 22:22

Hej Bo E

Jag har tyvärr skador i flera nivåer halsrygg, bröstrygg ländrygg, nevro ortopeden tror att jag har fått en sättning i hela ryggen efter en trafikolycka straxt innan jag fyllde 30 år.
Jag stod då stilla och hade stannat på en landsväg för en viltolycka då det kom en bil bakifrån mig och körde in med kraft,Jag hade en volkswagen (bagge på den tiden)minns fortfarande kastet bakåt när bältet tog STOPP.
Kände inget förrän efter ett par år och värken kom smygande.
Jag har varit idrottsaktiv friidrottare,handbollsspelar,åkt slalom,efter ett par olyckor med häst har mina problem förvärrats
Jag har troligen spinal stenos förträngning i ryggmärgskanalen.

Tack vare min envishet och tidigare fysiska styrka (är 55 år nu)och mitt naturintresse så sa min kiropraktor att jag skulle suttit i rullstol för längesedan.
En naprapat hade aldrig tidigare sett så mycket skador på en persons rygg (hade med alla röntgensvar till honom) han undervisar och lär upp andra ville kopiera journalerna utan namn för att kunna undervisa andra.

Idag är smärtan outhärdlig när jag gått ett tag och för mig finns inga andra alternativ än operation längre om det går att operera!
Finns det någon som läser det här som är opererad för spinal stenos?

Jag har provat de flesta behandlingsmetoder som finns.
Den här gången tror jag inte att tiden kommer att läka min smärta,jag får snart svar på magnetröntgen i Göteborg 12 januari!
Tack alla som bryr sig!!!!

0

GretheF Skåne

23 dec 2008 kl. 22:26

Bo E och alla som lider av diskbråk som jag   gå till NAPRAPAT det hjälpar myckett

0

GretheF Skåne

23 dec 2008 kl. 22:27

Och alla andra smertor i kroppen hjäpar det också mot glömde jag att skriva

0

Birgitta D

23 dec 2008 kl. 22:47

En God Jul i alla fall Trots värk till dig Elisabeth. Skall bli spännande den 25 februari när Lennart Söderberg kommer till Linköpings svampklubb. Tack för tipset.

0

NadaL, Umeå

23 dec 2008 kl. 23:34

Hoppas att du får svar från magnetrötgen snabbt, så att man vet, vad är det för problem och att du får den behanling som ska hjälpa dig att bli av med smärta.Önskar dig en riktig God Jul och Gott Nytt År. Krya på dig Elisabeth! Vi gammla iddrotare är duktiga på att kämpa.

0

svampstaff

24 dec 2008 kl. 00:21

Gamla idrottare?
Förvisso har jag kutat 5 sthlm marathon,tävlat i längdskidor mm.mm
Skador och krämpor är oftast ärftligt tyvärr.
jag lider av svår psoriasis artrit. som sätter sig på lederna:) orkar knappt lyfta en samp ibland.
Är 46-och hoppas kunna gå i skogen tills jag blir 50 iallafall

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone