Fick tankar av en annans insändare om fiske. Jag har gjort fina svampfynd när jag fiskat. När man smyger efter bäcken och lagt ut sin krok och väntar på hugget av storöringen, tittar man sig omkring i naturen. En gång stod jag mitt i en massa kantareller (fiskeväskan full)en annan gång hittade jag grantaggsvamp och sillkremla (jättegoda stuvade till fiskrätter). Fuktig mark med blandad löv och barrskog är fina marker för svampar av olika slag inte minst tickor. Fisk/fiske och svamp kan kombineras på olika sätt. Fler som har dessa erfarenheter?
jodå gunhild!.jag minns när vi for till ostkusten för att fiska höstgädda.motorn till båten pajade ihop efter en kort stund,så vi fick gå längs land och kasta.vi hittade mängder med kantareller i en backe med en och lövträd.den dagen blev det mest abborre och kantareller.gäddorna var inte alls på bettet.vi fick bara 2 stycken.men abborre med stekt potatis och stekt svamp går inte heller av för hackor!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.