0 512 visningar

5 svar

Kombinera svampoch fiske.

gunhild i Kåddis

21 dec 2008 kl. 10:00

Fick tankar av en annans insändare om fiske. Jag har gjort fina svampfynd när jag fiskat. När man smyger efter bäcken och lagt ut sin krok och väntar på hugget av storöringen, tittar man sig omkring i naturen. En gång stod jag mitt i en massa kantareller (fiskeväskan full)en annan gång hittade jag grantaggsvamp och sillkremla (jättegoda stuvade till fiskrätter). Fuktig mark med blandad löv och barrskog är fina marker för svampar av olika slag inte minst tickor. Fisk/fiske och svamp kan kombineras på olika sätt. Fler som har dessa erfarenheter?

0

Hasse i hörby

21 dec 2008 kl. 10:12

Verkligen härliga bilder Gunhild.Jag längtar efter våren redan.

0

stisse/mjölby

21 dec 2008 kl. 15:15

jodå gunhild!.jag minns när vi for till ostkusten för att fiska höstgädda.motorn till båten pajade ihop efter en kort stund,så vi fick gå längs land och kasta.vi hittade mängder med kantareller i en backe med en och lövträd.den dagen blev det mest abborre och kantareller.gäddorna var inte alls på bettet.vi fick bara 2 stycken.men abborre med stekt potatis och stekt svamp går inte heller av för hackor!

0

Robban O-hamn

21 dec 2008 kl. 15:28

Jag och en god vän brukar ta kanoten på lite olika sjöar och fiska 2 timmar går sedan i land och plockar svamp 1 -2 timmar för att sedan fiska en stund till. så håller vi på hela dagen. Man kommer åt svamp ställen som ingen annan
kommer till.

0

Bo E

22 dec 2008 kl. 15:49

Härliga miljöer!

Är det i Oskarshamnstrakten?

0

Robban O-hamn

22 dec 2008 kl. 19:03

Ja ett par sjöar norr om O-hamn.
Upp till Fårbo.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone