Grattis!!!
Wow! Dom är ju så goda också.
Jag brukar faktiskt dra bort foten, skölja hattarna då de kan vara lite skräpiga och slemmiga och låte dem torka en stund på tidningspapper. Halvera, finhacka lök och fräsa i smör. Sedan kan man he på macka eller i soppa eller bara sleva i sig =)
Grattis igen!
Och God Jul!
Oj!
Hos svampstaff behövs ingen julskinka för att bli mätt!
Vilken syn med all denna matsvamp på bordet!
Lycka till med rensningen av vinterskivlingen, jag brukar skära bort foten och helsteka hattarna.
Större ex kan behöva delas för att kolla att det inte bor nån larv i dem.
Samma procedur är väl lämplig för ostronmusslingen.
Hoppas du får lite tid över att gå ut o fota oxå!
GOD JUL o GOTT NYTT SVAMPÅR!
Hej Grönis! Så klart man kan lära sig det är det vi gör hela tiden här på forumet och med tiden kommer den där “känslan” att här skall jag kolla, dit skall jag gå. Vissa har kanske oxå den där “känslan” med sig från någonstans. Men lära sig kan man, ta del av all kunskap som flödar här och lär “bra litteratur” och följ med någon ut i skogen som kan sina saker så kommer det ska du se.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.