(SE TRÅDEN “dieter m.fl”. Klas jaederfeldt Vad? Man kan alltså inte lita på uppgifterna i era/dina svampböcker, nu drog jag alla över en kam men vadå. Är det så att ni som skriver kopierar andra utsagor och kanske till och med gamla uppgifter som inte är relevanta längre, vad menas?? Då kan ju jag oxå göra en svampbok, foton har jag och sedan är det bara att omarbeta lite t.ex. från här och där!!!
Nä varför ska man lita på allt JAS?
Om några lärda säger att en svamp t.ex är mkt. sällsynt?
Sen går man ut och hittar mängder lite varstans?
Vad är det som säger att inventeringar och uppskattningar stämmer.
Tror inte mkt. på det själv, men det är bara min åsikt..
Ska vi göra en bok JAS:)
Utifrån verkligheten:)
I den utmärkta “Nya svampboken” står följande att läsa angående eventuellt innehåll av oxalsyra i citronslemskivling: “Ett envist rykte säger att citronslemskivlingen innehåller oxalsyra. Vi har dock inte kunnat finna källan till denna uppgift”.
Just Nya svampboken tycker jag är en mycket vederhäftig bok och författarna till den verkar verkligen försökt gå till botten för att hitta fakta till texterna.
Så den boken vill jag varmt rekommendera.
Men det är bättre att vara efterklok än inte klok alls Klas, och jag tror säkert att ni är seriösa i ert författarskap, ville bara tetas lite ;). Någon lite plump får man så klart stå ut med bara det inte blir något allvarligt fel men det tror jag inte skulle slinka igenom korrekturläsningen, hoppas jag i alla fall.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.