Hej JAS!
Jag känner en del hättor, men vågar inte säga nåt säkert enbart efter bilderna. Den första är iallfall ingen hätta utan ser ut som en brunsporig svamp.
Hade underlättat att få en känsla för storleken men serie 1 KAN vara Mycena vitilis och serie 3 kanske rynkhätta. Serie 2 har jag mina misstankar men kan inte ta enbart efter bilden.
Jag hälsade till dig via Sven-Åke när jag var i Skåne, hörde att du hade träffat honom.
Hej på dig! Ja Sven-Åke hat lovat hjälpa mig att artbestämma mina hättor (och annan svamp) i framtiden så att jag lär mig dem ordentligt. Jag har oxå gott med i Puggehatten så jag hoppas på att det blir bättre ordning på mig i framtiden. Jag anade att den första kanske inte var någon hätta. God jul på dig Michael, hoppas det går bra med “rökisarna” Tack för hjälpen!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.