0 300 visningar

10 svar

Dagens skörd :))

"JAS" Helsingborg

25 dec 2008 kl. 20:47

Så var det dags igen, lite Ostronmussling från idag 15l. rensad, nu håller de på att konserveras. Detta blir den sista skörden för i år tror jag. I morgon börjar jobbet och jag håller på tills den 6/1. sedan blir det ut i skogen igen. Gott Nytt År på er.

0

"JAS" Helsingborg

25 dec 2008 kl. 20:48

Och så 2 bilder på mina älskade Hättor.

0

Robban O-hamn

25 dec 2008 kl. 20:57

Härlig skörd JAS. Man kanske skulle ut och trampa av sig lite julmat
i morgon.

0

svampstaff

25 dec 2008 kl. 21:09

Haha..snyggt bord JAS:)
Börjar redan få svampabstinens, ingen skog på tre dar??

0

"JAS" Helsingborg

25 dec 2008 kl. 21:37

Ja det tänkte jag oxå, trampa av sig lite julmat alltså. vad händer, man hittar svamp så klart och så hem och vad blir det då? Jo dillgräddstuvad Ostronmussling med mandelpotatis och till desert Risifrutti så det sket sig ordentligt med att gå bort några hg. men gott var det, Tjohhooo ;)

0

"JAS" Helsingborg

25 dec 2008 kl. 23:50

Konserveringen klar. Torkningen av de sega delarna och fötterna tar en stund till.

0

anithau

26 dec 2008 kl. 00:33

Du är verkligen på hugget.
Din svampsäsong verkar aldrig ta slut. Hinner du äta all svamp?

Förresten, blev mjukkakorna godkända?

0

Sofia, Skåne

26 dec 2008 kl. 01:40

Det ser härligt ut, JAS. Vilken skörd, mitt i vintern! Jag har en fråga om glasburkar. Problemet är gummiringarna som så småningom torkar och smulas sönder. Vet någon om det finns tätningsringar i silikon? Och var man i så fall köper dem?

0

"JAS" Helsingborg

26 dec 2008 kl. 09:16

Lösa gummiringar finns både på ÖB och Willys i alla fall här i HBG.

0

anithau

"JAS" Helsingborg

26 dec 2008 kl. 09:19

Absolut de äts med god aptit. Nä inte all men det är bra att ha lite på lagaer och så ger jag bort och byter en del som du vet:)

0

Viktoria, Finland

26 dec 2008 kl. 11:28

Wow! Borde man gå ut och leta svamp trots snötäckt mark och flertalet minusgrader? Man blir ju hoppfull när man ser dina och svampstaffs bilder. :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone