0 399 visningar

9 svar

Behöver hjälp

NadaL, Umeå

26 dec 2008 kl. 19:27

Hittar inget som stämmer.
För en månad sedan fotade jag dom småttingar 1.mm i diameter(bild 1.)
Igår såg småttingarna annorlunda ut i den spruckna aspen.(se övriga bilder).
Tacksam för hjälpen.

0

NadaL, Umeå

26 dec 2008 kl. 19:28

Nu kommer bilderna:

0

NadaL, Umeå

26 dec 2008 kl. 19:32

Två bilder till:

0

Nilla59

26 dec 2008 kl. 19:47

Jag kan ju tyvärr inte hjälpa dig. Men vilka otroligt färgrika svampar du hittat. Det blir spännande att se om det är någon som vet.

0

"JAS" Helsingborg

26 dec 2008 kl. 20:05

Hej NadaL. Kolla min tråd ” 
Slemsvampar, de rör sig!” jag har något som liknar ditt. Hans hade ett förslag på namn till min röda. God fortsättning oxå förståss.

0

NadaL, Umeå

26 dec 2008 kl. 21:08

Tackar “JAS” för hjälpen,det verkar stämma och god fortsättning på Julen till dig också.

0

Birgitta D

26 dec 2008 kl. 23:47

Roligt NadaL att se dig. Det har inte varit så ofta i höst som tidigare. Naturligtvis har jag inga svar på dina frågor. Konsentrerer mig fortfarande på att lära mig skolexemplen för svampkunskap 2. När det väl är klart kommer jag starkt. Gillar alltså dina vackra bilder.

0

NadaL, Umeå

27 dec 2008 kl. 09:23

Tack för beröm.
Har varit utan dator i mer än en månad,den nya har kommit och jag har mycket att ta igen.
Har kommer några biler tagna för två dagar sedan:

0

Nilla59

28 dec 2008 kl. 18:44

Vackra bilder som vanligt. Men är inte den mittersta bilden upp och ner?

0

NadaL, Umeå

28 dec 2008 kl. 19:17

Nej,Nilla den är rättvänd. Det är eldtickor på gråal, bilden är tagen snet underifrån. :-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone