Så man kan ta itu med svampen igen:)
Imorrn bär det av till hålebergets naturreservat, med ca.12 rödlistade svampar:)
Sen har jag kartlagt en mängd intressanta biotoper under julledigheten:
Vad sägs om stjärnorpsravinen,storpissan,vessers udde mm,mm med oxtungesvamp och blektickor,saffransticka och cinnoberticka.Ser fram emot ett härligt 2009 med många underbara fynd i orörda urskogar:)
Er svampvän och hatobjekt:)
Fast jag gillar er, dom flesta.
Nya skrytbilder väntar till en dels förtjusning, och till en dels förtret.Precis som det ska vara i kärlek och hat:)
God fortsättning Svampstaff, men du bör nog låta Vessers udde vara ifred - om du inte har länsstyrelsens tillstånd att beträda reservatet! Har själv varit där - MED tillstånd - under 70- och 80-talen för inventeringar. Kolla reservatsbestämmelserna bl.a. på http://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/amnen/naturvard/skyddadnatur/naturreservat/Linkoping/Vessers+udde/
Jo Jan jag visste det:(
men det är extremt fin skog runt hela st.rengen och ämmern
Får väl nöja mig med det.
Idag blev det en massa fina tickor, bl.a klibbticka på björk?
kanske lägger in nån bild sen.Håleberget var för mkt. gran, men det blev en rejäl promenad 283m upp o 283 meter ner:)
Där försvann julmaten i ett nafs.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.