0 372 visningar

2 svar

Åntligen slutfirat.

svampstaff

26 dec 2008 kl. 22:49

Så man kan ta itu med svampen igen:)
Imorrn bär det av till hålebergets naturreservat, med ca.12 rödlistade svampar:)
Sen har jag kartlagt en mängd intressanta biotoper under julledigheten:
Vad sägs om stjärnorpsravinen,storpissan,vessers udde mm,mm med oxtungesvamp och blektickor,saffransticka och cinnoberticka.Ser fram emot ett härligt 2009 med många underbara fynd i orörda urskogar:)
Er svampvän och hatobjekt:)
Fast jag gillar er, dom flesta.
Nya skrytbilder väntar till en dels förtjusning, och till en dels förtret.Precis som det ska vara i kärlek och hat:)

0

Jan A, Uppsala

27 dec 2008 kl. 10:58

God fortsättning Svampstaff, men du bör nog låta Vessers udde vara ifred - om du inte har länsstyrelsens tillstånd att beträda reservatet! Har själv varit där - MED tillstånd - under 70- och 80-talen för inventeringar. Kolla reservatsbestämmelserna bl.a. på http://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/amnen/naturvard/skyddadnatur/naturreservat/Linkoping/Vessers+udde/

0

svampstaff

27 dec 2008 kl. 15:27

Jo Jan jag visste det:(
men det är extremt fin skog runt hela st.rengen och ämmern
Får väl nöja mig med det.
Idag blev det en massa fina tickor, bl.a klibbticka på björk?
kanske lägger in nån bild sen.Håleberget var för mkt. gran, men det blev en rejäl promenad 283m upp o 283 meter ner:)
Där försvann julmaten i ett nafs.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone