0 300 visningar

6 svar

På årets sista söndag

gunhild i Kåddis

28 dec 2008 kl. 14:16

Hittade till min glädje en ny lokal för trollhand.
Dagens bilder…

0

NadaL, Umeå

28 dec 2008 kl. 19:42

Grattis Gunhild!
Det trollar för fullt här i Umeå.:-)

0

svampstaff

28 dec 2008 kl. 19:47

Skulle gärna byta lokal me dig Gunhild! Så jag finge se dom där händerna.

0

gunhild i Kåddis

28 dec 2008 kl. 20:31

Dom finns säkert hos dig också svampstaff fortsätt leta bara.
Dom kan vara ganska små, som på min bild.

0

svampstaff

28 dec 2008 kl. 20:45

Jag är skeptisk! Men ger givetvis inte upp hoppet:)

0

Jan A, Uppsala

28 dec 2008 kl. 22:27

De är fina Gunhild - och jag vill hitta trollhand på mer än två lokaler; på en enda hassel på den ena och på en enda gråvidebuske på den andra.
Och Svampstaff, jag hittade aldrig några trollhänder under många års vistelse och fältarbete i Ögl., men det kan ha berott på att jag inte hade en tanke på att leta efter dem. Visste då inte ens att det fanns sånt oknytt!
Ska iaf fundera på vilka lämpliga biotoper jag sett i anslutning till eklandskapet och kan skänka bort. Inbillar mig att mina hemmalokaler är mera lika dina än vad Umeå-lokalerna är.
En del idéer har jag redan… Det tråkiga är att inga östgötska fynd finns… Om detta nu är så tråkigt!

0

svampstaff

28 dec 2008 kl. 22:34

Tacksam för tips Jan!
Har lite ideér själv, men osäker på om den vill ha kalkrik mark eller sur mark?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone