0 381 visningar

10 svar

På besök hos trollen idag

NadaL, Umeå

28 dec 2008 kl. 16:43

Fröst några bilder från platsen trollen bor:

0

NadaL, Umeå

28 dec 2008 kl. 16:46

trollen:

0

NadaL, Umeå

28 dec 2008 kl. 16:53

Det kom snurrkrös emellan.
Då blir det trollhand,sälgticka och någon lav, kanske vårtig sköldlav.

0

gunhild i Kåddis

28 dec 2008 kl. 17:25

Häftiga bilder Nada!

0

"JAS" Helsingborg

29 dec 2008 kl. 19:59

I januari skall jag på trolljakt, de är så häftiga och strålande vackra bilder NadaL.

0

svampstaff

29 dec 2008 kl. 20:57

Samma här JAS!
Har tagit ut koordinater till dom närmsta fynden, bara 5mil norrut i Närke. Måste se hur dom växer, vilken typ av terräng osv,osv för ett fortsatt letande i norra östergötland, för tror chansen är störst där i sumpmarkerna.Blir kul:)

0

Tina Nordberg Kolsva

29 dec 2008 kl. 22:20

Min fyndplats är 2 mil norr om närke.

0

Tina Nordberg Kolsva

29 dec 2008 kl. 22:22

Oj, vad mycket ögongodis. Vackert.

0

svampstaff

29 dec 2008 kl. 22:36

Ska nog hitta den luringen:)
Som fiskare som sagt har jag pimplat på is, på dom flesta kärr o träsk, i norra östergötland.Zinkgruvan,mariedamm,godegård, bara en massa sura träsk..gäller bara att minnas:)
Men det blir ett kul sök:)

0

NadaL, Umeå

29 dec 2008 kl. 22:49

Jag önskar er lycka till i sökandet, för dom små lilla trollar är något speciellt.
Jag har haft tur at hitta dom på elva sälgar och här uppe gillar dom sällskap av kantöra och murkna,torra grenar .En enda gång har min man hittat dom som växer på själva stamen av en liten sälg.
Lycka till! :-)

0

svampstaff

29 dec 2008 kl. 22:59

Tack Nadal!
Blir spännande:)
Men sen hittar man ju så mkt. annat kul på vägen:)
Jag gillar årstiden däremot:)
Men sen har jag alltid trivts när det varit besvärligt.
Gillar givetvis sol o värme oxå, men en snöfattig vinter är mysig:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone