Har nu äntligen skrivit färdigt skildringen av resan till Slovakien med Sveriges Mykologiska Förening.
http://www.pallin.nu/svamp.php
Hej Alf1 jag har läst allt på din hemsida, ja nästan i alla fall jag har inte gått igenom alla dina svampar men dina svamparbeten och reseskildringa utom den sista nu så klart. Jag har en liten fråga till dig. Har det hänt något angående Chaga i Sverige, jag hörde talas om detta i början av 70talet från en finska som kom hit från karelen som krigsbarn och hon tog sedan hit sin mamma och hon hävdade att de hade använt chaga i deras hem som medicin. Finns den att köpa i Sverige eller måste man ge sig till att tillverka preparatet själv, jag får inte den länken om hur man gör som du hänvisar till i ditt arbeta att funka?
Trevlig läsning Alf.
Förmodar du skall till Umeå i mars, vi kommer att åka om varandra hela tiden. Sven och jag åker 16 jan och jag åker i mitten på februari och maj. Kanske vi ses ändå någon gång om du har vägarna förbi Tranås. Eller om vi blir godkännda på svampkonsulentträffen i februari.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.