Prova den här länken.
http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/flora/sprangticka.htm
Jag har köpt chaga från apotek i Ryssland, men har planer stt prova från Svenska björkar.
Tack Alf nu funkade länken. Detta är mycket intresant framförallt om Sprängtickan verkligen innehåller så höga halter antioxidanter. Har det gjorts några annalyser av den Svenska Sprängtickan? Jag har inte hittat någon här nere men får så klart leta vidare. Jag får se om jag har tid i år att stanna till i Söderhamn på vägen mellan Gävle och Hudik när jag är på sportlovsturné.
Jag tycker absolut du skall ta dig tid till att stanna i Söderhamn. Det gjorde Sven och jag i juni. Det är så trevligt att träffa Alf som är en tusenkonstnär, synd att du inte kan uppleva de dagarna vi hade tillsammans i Voullerim. Jag är fortfarande lite euforisk efter den trippen.
Och Alf din reseskildring var vrkligen trevlig likaså den om kantarellerna.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.