0 321 visningar

11 svar

Venamonstret

Tina Nordberg Kolsva

28 dec 2008 kl. 23:39

Se upp när ni vistas i skog o mark, jag har nämligen stött på
Venamonstret eller är det en nutida dinosaurie?
Hittad på en trädstam 1,5 m högt upp.

0

"JAS" Helsingborg

29 dec 2008 kl. 19:50

Jösses Tina, vad är det, en mumifierad syrsa eller vad? En ruggig typ i alla fall, hualige.

0

Tina Nordberg Kolsva

29 dec 2008 kl. 19:52

Det handlar om larvskal till en fyrfläckad trollslända,(tror jag) som lustigt nog satt kvar. Så gammalt att det växer lavar på det.

0

Lena J

29 dec 2008 kl. 19:57

Det såg nästan ut som en skorpion på första bilden.
Fin trollsländebild Tina!

0

"JAS" Helsingborg

29 dec 2008 kl. 21:28

Humm, nu blev jag lite gramsen på mig själv, jag har ju metat öring på sådana! En fråga till dig Tina. Hur bär du dig åt för att fota sländor? Jag har försökt sitta i långa stunder tills kroppen värker som bara den men så fort man gör minsta rörelse så pyser de sin väg, jag är impad, fantastiskt.

0

Tina Nordberg Kolsva

29 dec 2008 kl. 21:57

Ha, ha ni har ju ingen aning om hur länge jag smugit för de få bilder jag har. ;)))) Länge är det.
Venamonstret var hur samarbetsvillig som helst.

0

små gröna monster

zingo

29 dec 2008 kl. 23:18

Jag som trodde ditt monster var släkt med mitt monster…

..och-sen-en-liten-sommar-frestelse-också..

0

små gröna monster

zingo

29 dec 2008 kl. 23:19

där gick avtryckerfingret lite för fort

här kommer bilderna..

Riktiga gröngölingar

0

svampstaff

29 dec 2008 kl. 23:20

Du har talangen Tina!
Önskar jag finge gå ensam i skogen nån dag(utan en frustande hund)..Men den tiden kommer kanske?

0

Lena J

29 dec 2008 kl. 23:38

Lyckades fånga dessa på bild förra sommaren.
Vet inte vilka arter de är.
Någon på forumet som vet?

trollsländor

0

anithau

30 dec 2008 kl. 00:04

Lena!
Vet ej, men måste säga OAH, vilka bilder. Det finns många naturbegåvningar här på forumet.

0

anithau

30 dec 2008 kl. 00:05

Zingo!
Dina bilder går inte heller av för hackor. Snyggt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone