Jag tänker på dig i din svåra stund. Vår älskade katt Pepsi fick vi avliva för två månader sedan. Han blev 16 år och var alltid en god vän som vi saknar mycket.
Jag förstår precis hur det känns och sorgen är tung även när man mister det de hårda kallar för “bara en katt”.
Varma tankar från
Jag känner också med dig, men du får tänka på att du hjälper din kisse att få somna in och slippa plågor.Det är alltid ett svårt beslut att ta när man ser att ens älskade husdjur börjar tackla av och man måste ta avsked. Men det måste gå om än med sorg i hjärtat och tårar, för djurets bästa, som jag tror är tacksam att få sluta sin tid och slippa lida.
Stackars dig! Min katt Tiger fick samma problem och vi fick lov att avliva honom, han blev 17 år. Det var jättetungt, men som veterinären sa så får man glädja sig åt att katten har haft ett bra kattliv och inte behöver tyna bort i sjukdomen.
Tröstkramar från Tanja
Jag var först beredd att stämma in här med de övriga.
Det är en otrolig smärta och sorg man kan uppleva när man måste avliva sin katt som är en kär vän och familjemedlem.
Men, jag blir lite fundersam:
Har du lyckats få en inbokad tid hos en veterinär på en nyårsafton?
Eller, vad tänker du göra?
http://www.regdjsh.se/Katt_1__.html
Tack Madde för info och att du rättade mig.
Jag har inte varit inne på forumet på länge och snabbläste några inlägg.
Jag kollade bara datumet på inlägget. Det var som sagt skrivet på natten.
Men det var säkert i dag som menades.
Jag det finns jour men ibland kan det ändå vara svårt på helger.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.