Igår hittades en död varg i en isvak utanför Surahammar, bara några mil härifrån. Då jag vet att det förekommer tjuvjakt på våra få kvarvarande rovdjur hoppas jag innerligt att den i detta fall föll offer för en skjutglad jägares kula, och slapp det lidande som det innebär att långsamt och plågsamt dö i en isvak.
En vecka efter trettonhelgen är det precis ett år sedan jag vid halvfyratiden på eftermiddagen stod på sjön Långforsens is och bara NJÖT av ljudet från en ylande varg på hyttskogen i dryga halvtimmen. För övrigt kan tilläggas att jag upplevt flera nära möten med lodjur.
Håller med dig. Bättre om det gick snabbt så den slapp lida. Själv har jag varken sett eller hört ngn varg och det närmsta lodjur jag kommit var att se spår i snön.
Men nog minns jag vilken panik det blev när de upptäckte vargarna i Kosta år 1995 el om det var -96
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.