0 320 visningar

6 svar

Inte om svamp..

Madde Småland

31 dec 2008 kl. 11:14

men ett litet tips så här inför det nya året. Vet att det här inte hör hemma på svampguiden men det kanske är ngn av er som är trött på att leta efter saker i sitt skafferi?
Istället för att ha det ni använder mest i skafferiet så kan ni använda kökslådorna. Då får man en bättre översikt över vad man har och vad som behöver köpas in.
Det är enklare att hitta och ta fram det som ska användas och det är lättare att var sak får sin plats.

Hoppas ingen tar illa upp av mitt lilla tips men folk jag känner har blivit inspirerade av förslaget och har själva möblerat om lite.

Här kommer ett bildexempel, men vi använder större lådor än standard då vi har renoverat köket och valde att plocka bort skafferiet helt.

0

Annette L, norr om Sthlm

31 dec 2008 kl. 11:28

Skratt, jag har det oxå så...insåg att skafferi i högskåp som ej går att dra ut är av ondo ;=)har numera kastruller & pannor där. Grytskåpen, som utdragbara, innehåller torrvaror ;=)

0

Madde Småland

31 dec 2008 kl. 11:34

Ja nog är vanliga skafferi hemska:) Är själv ganska kort och tröttnade på att dra fram en stol varje gång jag skulle ha ngt från översta hyllan. :)

0

"JAS" Helsingborg

31 dec 2008 kl. 12:28

Jag är 1,86 och får ändå stiga upp på en stol när burkarna med Ostronmussling skall in eller ut på översta hyllan. Å andra sidan får jag in hela stolen i skafferiet:) Bor i ett gammalt stenhus med STORT skafferi och små lådor. Gott Nytt År.

0

Annette L, norr om Sthlm

31 dec 2008 kl. 13:24

Jas, jag minns bilderna från din “walk-in” har sparat dem åt min man till “ett måste” i vårt nästa hus ;=)

0

Tina Nordberg Kolsva

31 dec 2008 kl. 13:37

Bra med tips, inget att be om ursäkt för.

0

"JAS" Helsingborg

31 dec 2008 kl. 14:25

Jag bodde i Gävle på 80talet i en jättestor lägenhet centralt i ett gammalt hus var takhöjden 3,60cm. Skafferiet hade jag fest i, 90cm bred gång i mitten djupet 3,20 med potatis lår och andra lådor på botten plan och sedan hyllor upp till taket. När min tjej och hennes kompisar hade tjejträff så samlades vi 6st gubbar i skafferiet fram på natten på lite dricka. När flickorna kom hem på nattkröken så undrade de var stojet kom ifrån så närde kom ut i köket for jag ur skafferiet på rullskridskor. De blev lite skrämda av detta om jag säger så:))

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone