0 242 visningar

6 svar

Frostade av frysten

Meriona, Trollhättan

1 jan 2009 kl. 21:17

och procent….
Igår frostade jag av frysen (äntligen) och uppdagade att minst 30 % utgjordes av flyst hemmaplockad svamp. Vilka är era procent???

0

BirgittaD

1 jan 2009 kl. 21:19

Vet inte men säkert mer än 30% och då har jag ändå torkat massor och även konserverat en del kantareller.

0

Lilla My

2 jan 2009 kl. 12:25

Sisådär 50%, resten är kyckling, köttfärs, blåbär och annat som jag lyckats pressa in efter en vansinnig soppsäsong i Östergötland. Jag behöver inte handla på två månader, annat än färskvaror som mjölk, ifall jag inte vill det :)

Och jo, jag har också torkat en massa, men totalt 200 liter tar plats ändå.

0

Boman

2 jan 2009 kl. 12:31

säkerligen över 50% Därutöver bär, en del grönsaker från svärmors trädgår och färdiglagat till lunchlådor.

0

Karin Hedén

2 jan 2009 kl. 15:13

0,5% kanske. Det är bara Kungschampinjonerna jag kostar på el och utrymme i frysen. Resten torkat eller konserverat.

0

Meriona, Trollhättan

3 jan 2009 kl. 17:16

Jo det där med konservering borde jag nog pröva på till nästa säsong. Torkad svamp har jag en förmåga att glömma att använda, varför vet jag inte. Men nu har jag iallafall vett på att sluta frysa in i platskrävande burkar. Platta paket med folie och plastpåse är ju mycket mer lättplacerat!

0

Helena i Lund

3 jan 2009 kl. 23:34

Jag har som Karin bara en bråkdel av svampen i frysen,bara kantareller faktiskt, resten torkat i vackra burkar som syns så fort jag öppnar skafferiet!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone