Jag skriver ett SVENSKT svampnamn och den bokstaven som svampens namn slutar på ska nästa svampnamn börja med.
INGEN FÅR SKRIVA TVÅ GÅNGER UTAN ATT NÅGON ANNAN FORUMDELTAGARE SKRIVIT ETT NAMN EMELLAN!
Den här varianten tar aldrig slut och vissa bokstäver kommer aldrig att förekomma som första bokstav och många bokstäver kommeratt återkomma.
NU KÖR VI: Brandticka
Jag tycker det vore kul om vi tog alla arter på A = aminator ( flugsvampar ) ex.vis och sedan fortsätter i bokstavsordning,B boletus,(soppar ) och då gärna med bilder så man kan studera dem .
Ja bara ett förslag , kom med flera så att vi kan förkovra oss tills det är dags att ta skogen i besiktning.
Hej på Er alla ! Nu börjar jag med en ny variant om ni är intresserade men jag börjar inte med A utan med den familjen som tillhör en av mina favoriter.
Så här hade jag tänkt (lite av Lenas förslag)
Jag skriver ett latinskt namn på en svamp och visar en bild,sedan ska nästa person svara det svenska namnet och skriva in ett nytt latinskt namn på en svamp I SAMMA FAMILJ och visa ett foto på svampen,ett som man har tagit själv. Det kommer säkert att bli diskussioner om det är rätt namn på svampen på fotot till bilden men det får vi lösa då!
Jag är ingen domare och kommer inte att kontrollera om det skrivs rätt.
Det här startar jag bara för att det är lärorikt och att få se alla vackra bilder från forumisterna på svampguiden.
När en familj är “fulltalig” får vem som helst börja med en ny familj.
SOM TIDIGARE KAN MAN VARA MED FLERA GÅNGER MEN INTE EFTER VARANDRA!!!!
Jag börjar med att skriva:
Hydnellum caeruleum
Vilket svenskt namn har svampen?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.