0 292 visningar

10 svar

Brrr...

Tanja i Gagnef

4 jan 2009 kl. 23:19

Känns definitivt att det är långt till svampsäsongen här hos mig i alla fall. Bifogar ett foto jag tog i morse i -23 grader! Vackert med en riktig vinter, men det är bistert!

0

Geraldine Vällingby

4 jan 2009 kl. 23:36

Mycket vacker vinterbild. Här är det -13 just nu, hu vad det är kallt.

0

svampstaff

4 jan 2009 kl. 23:42

A men Tanja?
Nån vedsvamp kunde du väl hittat?
jag hittade hjorttryffel idag i minus 13…Inte banga ur nu:)

0

Madde Småland

4 jan 2009 kl. 23:43

Vackert! Här har vi inte mkt snö men frosten gör att det är vitt överallt. Kallt men vackert.

0

Tina Nordberg Kolsva

5 jan 2009 kl. 00:36

Vackert, bara att njuta så länge det varar.

0

Ännu mera brrr...

Tanja i Gagnef

5 jan 2009 kl. 08:43

Jag tror jag håller mig inomhus idag. Jodu svampstaff, nu fegar jag ur :-) tror jag gör som Jan A i en annan tråd: kollar mina krukväxter om det finns nån svamp där!

0

Ännu mera brrr...

"JAS" Helsingborg

5 jan 2009 kl. 09:07

Fin bild! Här i HBG -10g just nu Brrrr

0

Jan A, Uppsala

5 jan 2009 kl. 09:21

-17,9 har det varit på morgonkröken, nu bara -14. Ska sätta på kaffe och motorvärmare så vi alla får det lite 3-vligare.

0

JAS

Tanja i Gagnef

5 jan 2009 kl. 09:25

Jag måste säga att jag föredrar -24 här i Dalarna mot -10 i Helsingborg…! Huvva! Jag har varit mycket i Skåne och -10 nere hos er med fuktig havsluft känns mycket kallare än -24 här uppe! :-)

0

Brrr...va f-n

AnnaMaria Dalarna

5 jan 2009 kl. 09:52

-28,1 imorse! Jag drömde att jag plockade svamp inatt iaf, är man nörd så är man…

0

Brrr...va f-n

Boman

5 jan 2009 kl. 11:25

12 minus i Sthlm är vidrigt, skulle hellre ta mera kyla i inlandet eller högre uppåt där fukten inte är så hög. Stannar inne och njuter av svampen i skafferiet och på bild.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone