Hej,
Första gången i forumet men läser det med stort intresse. Smakade en gång på en restaurang små bitar av kantareller i en lite halvtjock lag och det var jättegott.
Enligt köket i restaurangen fanns det olja, vinäger, honung och salt i lagen, säkert några hemligheter också. Någon som har ett recept?
Trevligt att du uppskattar forumet.
Jag bifogar länk där du hittar ett bra recept på svampchutney.
När du går in på guiden kan du se en grön oval t.v.där det står ett klick för skoge. Det är sponsrat och gratis för dig. Klicka 1 gång om dagen på alla datorer du har. Det behövs ca 5 miljoner av 75 för att spara Verle gammelskog. Det är bara 5% av all skog i sverige som är orörd. Vi har ett kulturarv att bevara. Alla andra på svampguiden hjälp mig om jag förkarat tydligt.
Som ganska ny här önskar jag dej också välkommen hit! Jag hittade hit i somras, och har under hösten lärt mej mer arter än under hela mitt liv tidigare, och här är så mycket trevliga och fantastiskt kunniga personer! Dessutom är det trevligt med en till från Skåne, vi kan inte bli för många! Och du? Skicka gärna “Ett klick för skogen"länken till alla du känner, och uppmana dom också att klicka varje dag, från varenda dator som är inne på!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.