Hittade en hel del idag som är nytt för mig så här kommer flera serrier med bilder.
Serie bild 1&2 kan det vara kantarellmussling? Hittade dessa på annat ställe än de djupfrysta jag visat tidigare. De liknar inte de bilder jag sett på nätet men däremot passar de in i beskrivning och tecknad bild i en gammal svampbok jag har.
Bild 3 är på ngt skinn. Det hade slät, brun undersida.
Tyvärr fortfarande dålig på trädslag, men ge gärna förslag som jag kan kolla upp.
Som jag har läst och sett både slingerticka och borstticka kan vara borsthåriga på hatten som i sin tur kan vara angripen av alger och färgas grönt hos båda tickor.
Det är porlager som dom mest skiljer sig åt .Slingerticka har labyrintiskt slingrande porlager och borsticka har kantiga porer, som vanligen är inte nedlöpande.
Skickar några bilder som jag tror är slingerticka eller har jag fel?
Tycker fortfarande att det är slingerticka i serie 5 bild 1 och 2.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.