Oj, vilken respons tråden fick med så många underbara tickor.
Visa mer, det är så kul med alla olika att titta på.
Ett tips när ni fotar klibbtickor i torrvädet.Blöt tickan särskilt det färggranna partiet, då framträder det gulröda mycket mer.
Mera!
joo den är åt rosahållet, mörk och inte så vacker ovanpå som äldre (flerårig) svart och sprickig med rosa kant, Porer grårosa till rosa. (Ryman Holmåsen)Kött rosafärgat, smak kådartad, växer på gamla granar, jag har själv hittad den på en rasad lada av granstockar.
Jo visst!
Men har alltid gillat skogarna söder om linköping, ner mot brokind!
Var där häromdan, och fann tallticka:) vid sturefors bl.a…Har väl en fördel genom att jag fiskat på alla sjöar där nere, i 20år..men älskar området!Du vet det finns, stångån,svartån mm mm och där finns även ostronmussling mm..Finns otroligt mkt att utforska runt roxen och lkp.
De skogarna har jag nästan aldrig varit i. Ulrika var förr en favorit men nu är nästan allt kallhyggen.
Ostronmussling har jag inte lyckats leta upp. Men Svartån är ju lång,
jag får börja leta kanske;)
Norr om Roxen, mot Hällestad finns en hel del hällmarker, också spännande.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.