Rysk kaviar, blåa och röda druvor och andra skumma läckerheter. Här kommer en massa från idag, äntligen +g efter 2 veckors kyla, slemsvampar och brödkorgssvamp verkar inte bry sig. det är lite över 2 veckor sedan jag kollade in slemsvampen “min” Badhamia utricularis, jag trodde inte att det hänt något på grund av kylan men som sagt den verkar skita i att det är kallt?? Serie 1 är alltså vad som hänt med den sedan sist om ni vill veta hur den såg ut då så kolla tråden ” Slemsvampar, de rör sig!”
Serie 7. Stifftsvamp på ett ställe där jag har kollat kontinuerligt i flera månader. Det var därifrån jag hade de första Ullklubborna samtidigt med den Första grönskålen men som sagt det är 16 dagar sedan jag var där sist men va tusan det har varit -g i alla dagar utom 3 sedan dess??
Tamron 90/2.5 anses vara ett av de allra bästa, de “berömda” märkesobjektiven inräknade. Har givetvis ett själv!;) för analogfoto, det enda område jag har RIKTIG utrustning för. Använder Tamron-objektivet som alternativ till Mikro Nikkor 105/4.0 och bälgarrangemang.
Vet inte hur det går till men de bara är där!?? Nej jag har börjat lära mig var man skall kolla och jag har ett litet ställe där alla i denna tråd växer, en sträcka på 75m x 10m. Där har jag även Ullklubbor, Grönskål, Vedplätt, Grönpricksdyna m.m. Fantastiskt vilket ställa jag hittade i höstas.
“JAS”, jag tror att du och Tina själva ska räknas till expertisen på det här området :-)
“Druvgryn” kände jag mig hjälpligt säker på, och vargmjölk och stiftsvamp förstås - men resten känns omöjligt att ens gissa på.
Jag har grunnat på 8:an. Kan det inte vara någon gammal dynsvamp, en pyrenomycet alltså?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.