Nadal, visst är det konstigt att man hittar nya favoriter allt eftersom man lär sig. En till som jag gillar nu är rökslöjskivlingen.
Om ett år eller två har jag säkert andra favoriter.
Jag vil gärna höra andras favoritsvampar, men att välja ut EN , bara en , är inte lätt.
Tallblodriska, läcker riska. Första gången jag upptäckte hur god/läcker blodriskan är, det var på ett repmöte, jag plockade blodriskor, lade dessa i kokärlet tillsammans med en smörklick och stekte dem på värmen från kaminen när jag satt eldvakt, smakade fantastiskt.
Härlig bild Robban!!!
Jag får nog säga att den Goliat som jag ätit var i en klass för sig!! Men av dom mer “normala” svamparna så sällar jag mig till Kungschampinjonsälskarna och Kalle kommer som god tvåa!!
Tänk att få uppleva den gångna säsongen när det bara KRYLLADE av dom!!!
Mobil-bilder så kvaliteten är inte den bästa….
Den jag ätit mest av sista året är så klart Ostronmussling, har provat flera tillagnings sätt och recept, allt från vanligt smörstekt, i omelett, paj, soppa, ugnsgratinerad, gräddstuvad i olika kryddningar och med färska örter. Detta är en höjdarsvamp min favorit.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.