0 341 visningar

9 svar

Toppmurkla

Lena M

11 jun 2006 kl. 11:51

Försök med en bild

0

Lena M

11 jun 2006 kl. 12:23

Om ni undrar vad jag håller på med, så är förklaringen den.
Jag har varit uppkopplad med Malmö för att få hjälp att kolla bildöverföringen. Och då gick han in på forumet för att förstå vad jag menade.
Så nu skall det vara okey hoppas jag. Lena

0

Affe

12 jun 2006 kl. 00:33

En livs levande toppmurkla!!!!

Snyggt jobbat Lena.

0

Lena M

12 jun 2006 kl. 09:16

Ja Affe, nu har jag två stycken. Måntro om det räcker till en svampsås ?
Pressande värme, trettio grader plus!
Inga svamprapporter ifrån den gångna helgen förståligt nog, vem orkar gå i skogen nu. Lena

0

Bo E

12 jun 2006 kl. 14:14

Jodå, jag var ute ca 4 timmars promenad i söndags och 2 timmar i lördags men inga svampfynd.
Det börjar bli torrt i markerna nu på vissa håll.

0

Affe

12 jun 2006 kl. 17:10

Dom runda toppmurklorna som jag hittade häromveckan fick faktiskt stå kvar, tog bara en för att underlätta lite när jag skulle identifiera dom.
Men kanske 2 är för lite…. :)

0

Bo E

12 jun 2006 kl. 18:09

Förra året lagade jag till en sås med tillsats av 3 st stenmurklor som jag förvällt efter alla regler och lite till.
Det smakade ändå gott tycker jag.

0

Lena M

12 jun 2006 kl. 18:33

Jag gick en halvtimmes sväng på morgon innan det blev för varmt, men det är som du säger Bo,  för torrt.
Däremot var det gott om mygg, armarna gick som väderkvarnsvingar.
Varför Affe, plockade du inte toppmurklorna du hittade ?  Lena

0

Affe

12 jun 2006 kl. 21:25

Lena Tyckte inte dom såg aptitliga ut…. nog i senaste laget.

Nästa vår skall jag gå där lite tidigare.

0

Svampvänn

13 jun 2006 kl. 00:56

Ska man förvälla strenmarkler? Dom eju goa ändå män jag känner mejlite dålig mä yrseeell å hosta.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone