0 254 visningar

11 svar

Oj en liten grön.....

Totte Gbg

12 jan 2009 kl. 19:45

Tog en promenad i Gunnebo o fredags o där var det någon som hade haft lite roligt o skojat till det ;-)

Gick förbi två träd, det första med en stor vril??? Men så såg jag något litet grönt ;-))))

Sen kom jag till en björk där jag blev uppmärsammad på nåt litet grönt igen inne i hålet en bit ovanför marken????
Söta små i porsling =D

Ojsan ;-))))

0

Totte Gbg

12 jan 2009 kl. 19:46

Två bilder till….

=D

0

Nilla59

12 jan 2009 kl. 19:59

Men vilka roliga upptäckter du gör. Hedanefter är det bäst att kolla noga vad som döljer sig i skrymslen och vrår. Hxn ser ut att ha det bra i a f.

0

Tina Nordberg Kolsva

12 jan 2009 kl. 20:01

Sikken mysig liten pilt, han bor väl i det där hålet.Tittar väl fram nu för att det har blivit så varmt. Över +6 idag och all den fina snön är borta.

0

"JAS" Helsingborg

12 jan 2009 kl. 20:58

Bara han inte tycker om vatten för i så fall får han se upp. Denne gynnare är ser inte så farlig ut men i de lugna vattnen går de…...

0

Totte Gbg

12 jan 2009 kl. 21:01

Men DU!!! Vilken häftig bild!!! Där skenade fantasin iväg =D

0

"JAS" Helsingborg

12 jan 2009 kl. 21:34

Totte och ni andra så klart. Om ni söker på väsen eller naturväsen längst upp på sökrutan här på forumet, så får ni se en massa bilder från i våras på de mest osannolika skepnader som naturen och vi har skapat.

0

Totte Gbg

12 jan 2009 kl. 21:35

Tack för påminnelsen :)

0

GretheF Skåne

12 jan 2009 kl. 22:38

Så roligt och fina bilder

0

Enelie, Linköping

12 jan 2009 kl. 23:57

Det kan vara svårt att artbestämma de vedlevande.
Den här går definitivt jag bet på:)

0

Bo E

13 jan 2009 kl. 12:12

Ha ha!

I mellandagarna träffade jag en liten munter tomte….i porslin….

Han satt på en stubbe invid stigen….ca 5cm hög sådaär…

För att inte tala om Hålahulttrollet!

Den har jag visat på bild, men minns inte riktigt när det var!

0

Bo E

13 jan 2009 kl. 12:18

Inte grön precis…men ett möte i skogarna vid Hålahult.

Införd på guiden tidigare

2008-04-16 18:00:28

Hälsningar från norskt trolltyg!

foto: Jan Nirving

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone