0 458 visningar

17 svar

Torkad svamp ännu en gång

"JAS" Helsingborg

12 jan 2009 kl. 23:15

Har ni kollat denna http://www.svampbutiken.com. Jag har packat ett tiotal påsar med torkade trattisar. Det är öppen dag på Leos skola/fritidshem på onsdag och då kunde man baka och skänka för försäljning, pengarna går så klart till barnen så att de kan hitta på något kul för dem. Jag tänker inte baka utan eftersom jag har gått om svamp så skänker jag några påsar till dem i stället. Då ville jag kolla runt på nätet efter priser och hittade ovanstående sida, där är trattisar den dyraste i deras sortiment. Vad säger ni kan jag vara så fräck att begära 40 kr. för 25gr. i en snygg förpackning? Det är ju ändå pengar till barnen.

0

"JAS" Helsingborg

12 jan 2009 kl. 23:17

Fel bild, fel påse!

0

Boman

12 jan 2009 kl. 23:22

Beställde muskotblomma inför julen från dem, de har lite bra kryddor som inte finns i vanliga affärer. Snabb o bra service, gratisprover kom på köpet på teer och en del kryddor.
Hade jag inga trattisar och såg de fina påsarna kunde jag lätt betala 40:- så kör på du, tycker jag.

0

RasBohlin

12 jan 2009 kl. 23:26

Jag tycker ju inte att knappt 2kr/g är överpris (frånsett att just JAG aldrig skulle komma på tanken att KÖPA just den svampen, som växer precis överalt)! Men jag kan VERKLIGEN INTE BEGRIPA, varför man skulle sälja svart trumpet billigare!?!

0

RasBohlin

"JAS" Helsingborg

12 jan 2009 kl. 23:29

Humm, inte ens om du hade barn på dagis eller liknande och du viste att pengarna gick till barnen?

Tack Boman, jag kör så;)

0

svampstaff

12 jan 2009 kl. 23:34

Har tydligen inte fått nåt affärssinne!
Gav bort 20L kantareller till svärmor!
Skänkte bort 50L gulisar till sköterskorna på lasaretet!?
Tjänar inte mer en beundran, och omtycke, pengar vill ja inte ha..

0

Maya K. I.

12 jan 2009 kl. 23:35

Men Ras, alla har ju inte samma möjlighet som du och jag t.ex att plocka svamp och då köper man väl gärna, speciellt då om pengarna går till ett bra ändamål.

0

JAS

RasBohlin

12 jan 2009 kl. 23:37

Jag skulle kanske göra det om jag inte hittade något jag hellre ville ha, eller om förrådet började sina… Det finns säkerligen massor av folk som inte kan/vill/vågar/ids plocka svampen själv som tycker det är kul med dina påsar! Fina påsar var det förresten!!!
Emellertid skulle jag gärna köpa andra läckerheter som jag misstänker att du har på lager, men det skulle i så fall bero på att jag litar på dig vad det gäller svamp! Annars har jag lite fobi att äta svamp som jag inte själv plockat…

0

svampstaff

12 jan 2009 kl. 23:39

Menar ni? att ni är så jävla snickna??? Att ni säljer svamp till skolor och dagis!!!
Nu skäms jag, som människa!!
Allt handlar om ekonomisk vinning?? Fy fan va lågt av er!!
Plocka för nöjes skull, och ge bort skiten!
Herregud! Blir bestört över att ni bara ser pengar i allting!!!
Grymt besviken/men inte förvånad.

0

RasBohlin

12 jan 2009 kl. 23:39

Jag menade inte att jag av snålhet skulle avstå i just det här sammanhanget! ;)

0

Svampstaff

RasBohlin

12 jan 2009 kl. 23:41

Det är skolan som SÄLJER!

0

Svampstaff

svampstaff

12 jan 2009 kl. 23:45

Hoppas verkligen det! För ibland blir man mörkrädd över olika saker!!

0

svampstaff

Maya K. I.

12 jan 2009 kl. 23:53

Läste inte du hela inlägget? Det står faktiskt att “JAS” SKÄNKER sina svamppåsar till skolan. Och jag brukar göra svampmackor och ta med till äldreboendet där jag har min mor.

0

Svampstaff

"JAS" Helsingborg

12 jan 2009 kl. 23:53

Men käre vän du måste lära dig att läsa ordentligt. Istället för att baka bullar och skänka till Min sons dagis/fritidshemmet så skänker jag svamp som de i sin tur får sälja till andra föräldrar för att barnen skall få lite pengar att göra något alldeler särskilt för. Så har du mage att kalla mig sniken din förbaskade &%¤##”, grrrr.

0

Svampstaff

svampstaff

13 jan 2009 kl. 00:23

Tsssss…Ber om ursäkt för felläset!
Är bara så van vid folk som ska utnyttja allting!
Det står mig upp i halsen tyvärr!
Men sånt är samhället..
Hedervärt JAS:) Helt i min stil i så fall..Jag är väl ganska dum i huvét oxå då, som ger bort, 75% av allt jag plockar?
Men jag pockar gärna, och glädjer andra, som sitter i soffan?

0

babsan

13 jan 2009 kl. 00:33

Tack JAS för ditt inlägg.Har inte i min vilda fantasi tänkt tanken att jag kan SKÄNKA bort svamp till dagis eller handikappoms.mm.Jag har mest funderat över hur f-n jag ska bli av med den.Har massor av karljohan och kommer redan i morgon dag att besöka handikappoms.Tack Tack.

0

RasBohlin

13 jan 2009 kl. 00:39

Undrar om sådana här skulle sälja på en “öppen dag” på¨skola/dagis…

0

Svampstaff

Rätt Vis

13 jan 2009 kl. 01:24

Svampstaff, det är väl klart att du skänker bort svampen eftersom du inte tycker om svamp. (Du skrev i en annan tråd att du inte tycker om svamp).
När du fiskade, skänkte du bort 75% av fisken? Nej, jag tror inte det.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone