Har ni kollat denna http://www.svampbutiken.com. Jag har packat ett tiotal påsar med torkade trattisar. Det är öppen dag på Leos skola/fritidshem på onsdag och då kunde man baka och skänka för försäljning, pengarna går så klart till barnen så att de kan hitta på något kul för dem. Jag tänker inte baka utan eftersom jag har gått om svamp så skänker jag några påsar till dem i stället. Då ville jag kolla runt på nätet efter priser och hittade ovanstående sida, där är trattisar den dyraste i deras sortiment. Vad säger ni kan jag vara så fräck att begära 40 kr. för 25gr. i en snygg förpackning? Det är ju ändå pengar till barnen.
Beställde muskotblomma inför julen från dem, de har lite bra kryddor som inte finns i vanliga affärer. Snabb o bra service, gratisprover kom på köpet på teer och en del kryddor.
Hade jag inga trattisar och såg de fina påsarna kunde jag lätt betala 40:- så kör på du, tycker jag.
Jag skulle kanske göra det om jag inte hittade något jag hellre ville ha, eller om förrådet började sina… Det finns säkerligen massor av folk som inte kan/vill/vågar/ids plocka svampen själv som tycker det är kul med dina påsar! Fina påsar var det förresten!!!
Emellertid skulle jag gärna köpa andra läckerheter som jag misstänker att du har på lager, men det skulle i så fall bero på att jag litar på dig vad det gäller svamp! Annars har jag lite fobi att äta svamp som jag inte själv plockat…
Menar ni? att ni är så jävla snickna??? Att ni säljer svamp till skolor och dagis!!!
Nu skäms jag, som människa!!
Allt handlar om ekonomisk vinning?? Fy fan va lågt av er!!
Plocka för nöjes skull, och ge bort skiten!
Herregud! Blir bestört över att ni bara ser pengar i allting!!!
Grymt besviken/men inte förvånad.
Men käre vän du måste lära dig att läsa ordentligt. Istället för att baka bullar och skänka till Min sons dagis/fritidshemmet så skänker jag svamp som de i sin tur får sälja till andra föräldrar för att barnen skall få lite pengar att göra något alldeler särskilt för. Så har du mage att kalla mig sniken din förbaskade &%¤##”, grrrr.
Tsssss…Ber om ursäkt för felläset!
Är bara så van vid folk som ska utnyttja allting!
Det står mig upp i halsen tyvärr!
Men sånt är samhället..
Hedervärt JAS:) Helt i min stil i så fall..Jag är väl ganska dum i huvét oxå då, som ger bort, 75% av allt jag plockar?
Men jag pockar gärna, och glädjer andra, som sitter i soffan?
Tack JAS för ditt inlägg.Har inte i min vilda fantasi tänkt tanken att jag kan SKÄNKA bort svamp till dagis eller handikappoms.mm.Jag har mest funderat över hur f-n jag ska bli av med den.Har massor av karljohan och kommer redan i morgon dag att besöka handikappoms.Tack Tack.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.