Helena idag tänkte jag att jag skulle få lite tid att kolla upp ett område som jag har haft på lut länge. Dalby Söderskog med omnejd men idag blev det bara en snabb runda i Söderskogen, det får väl betraktas som dina domäner eller? Jag var säker på att hitta det jag sökte och mycket riktigt, där var de. Jag tog dem inte utan lämnade dem till dig så nu gäller det bara för dig att oxå hitta dem:))
Här du inte hemma? Här kommer hjälp så att du hittar, musslingarna finns på en död stående Alm bakom en Ek på vänster sida om du går norr ut och på “baksidan” in mot skogen alltså, inga mängder och ingen jätte kvalitet. jag är lite förvånad att det inte fanns fler där jag letade för förutsättningarna är det inget fel på vad jag kan se men det kanske beror på att vädret inte har varit det gynnsammaste för Ostronmusslingen i år och har de bara börjat så sprider de sig nog. Lycka till.
Snacka om att få det serverat på silverfat JAS?!? Jag är så glad och tacksam! Har travat många gånger i både Söderskogen o hagen, men det var ett tag sen faktiskt! Konstigt, för det är närmare än till Vomb, som jag räknar som hemmaskogen. Slutar tidigt på fredag, piper dit o kollar! Fy bubblan så snäll du är! :DDD
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.