Medan jag kommer ihåg !
Jag satt en dag och kollade på Länskartor och Eniros och tog ut samma punkt med kanske några meters felmarginal men de visade helt olika siffror.
Kan ni/någon testa och se om det blir samma resultat för er ?
Tidigare var kartor uppe på tapeten, sådana som man kunde dra ut, eller är jag ute och cyklar. Någon som vet ?
Jag skämtade bara!
Men jag har faktiskt en stor väggkarta från ca år 1900 över Västergötland hängandes över tapeten.
Jag har kartor på rulle som jag kan “dra ut”, men ingen av dessa rekommenderar jag att ta med om man ska ut och cykla.
Kartor på nätet?
Hmmm
Det finns.
Pröva att söka på
lantmateriet.se eller möjligen.nu typ.
Kartor som visats på guiden?
mInns bara väderkartorna med snöinfo, var det Irene A eller Grete F i Skåne?
Kanske hade du för bråttom !
I länken du skickade Jan så skriver Irene att hon kan dra ut terrängkartor därifrån, men inte lyckas jag.
Och inte ser jag att Eniro har två olika system heller.
Bo,tack för tipset jag sökte vidare och fann en länk som verkar bra, går att beställa kartor över olika områden.
Blev intresserad av dem tack vara rapportering i artportalen.
Tack för tipset med ctrl-knappen! Nu kom det upp kartor med zoom-verktyg o allt!
Får ta o lära mig skriva ut dem oxå om de ska va till nytta i skogen!
Har fått en del bra kartor av en kompis som orienterar, problemet är bara att de är några år så att stigar kan ha ändrats p g a t ex skogsavverkning.
Följde kartan i ett speciellt område och gick bort mig helt därför att de kört upp nya skogsvägar!
Men i stort sett är orienteringskartor bra och har mer detaljer än de på nätet.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.