Min son har flyttat till din stad, han bor på Rydsvägen. Var där i lördags o söndags då han bowlade.Ingen tid till skogsturer då, ungdomarna vill hellre visa upp sitt stora fantastiska köpcentrum ;)
Var i höstas och knallade i skogen där intill.Bra svampskog.Fina motionsspår. Det vore kul att träffas någon gång när vi är där nere.
Jag antar att du varit i Tornby köpcentra med Ikea och “47 000” andra olika butiker.
Rydsskogen är inte helt fel. Den ligger ju nästan inne i sta´n också.
Jag har en liten ekdunge strax utanför Ryd. Massor med olika arter på bara några få kvadratmeter.
Kärna mosse (Naturreservat)ligger bara några km från Ryd. Mycket vedlevande. Du kan säkert hitta Lilleputtar där också
Jag kan visa dig eller du kan får vägskrivning.
Det var där jag hittade det “håriga” som sedan blev en bläcksvamp.
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=93981&fnr=1&sok=h%E5rigt&Start=0&Offset=50&7
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.