Åkte en sväng till Ängelholm i torsdag, strålande väder +1g. Tänkte mig så klart lite Frostvaxskivling då någon på forumet påstod att Mickael K. hade plockat en hel del av den i denna skog då han bodde i Skåne. Inte en enda såg jag efter 3 timmars finkamning av skogen/dungen. Det blev en del tickor, skinn, tagging och en som oxå har taggar som jag fått namn på av Irene i höstas men ligger i den sumpade mappen. Så till serie 1. En ticka på Hassel.
Rotticka kom till mig oxå även att jag inte sett den “live” jag hittade den lite senare på mitt strövtåg i tallskogen då vid ett dika och vid basen av en Björk och vid en gammal stubbe just intill björken. Jag kunde inte komma nära för det var väldigt vattensjukt just där men det blev några bilder på håll men nig verkar det vara samma som den vid basen på hasseln. Tack alla för era svar. Blåtickan nja, jag vet ju inte alls men blåtickan har jag sett och samlat in lite av, jag har även ett kollekt av den vita på bilderna så jag tänker lämna dem till Sven-Åke så får vi se, han kommer att få mycket att göra:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.