Jag har inte ens brytt mig att gå ut i skogen pga av det dåliga regnandet.
Stranden lockar mer för tillfället.
Hoppas dock att det kommer regn snart, för det finns ingen svamp på mina ställen, det är jag ganska säker på.
Än lever jag på kantareller från förra året, men de börjar ta slut.
Pust och PUH…här önskas regn, och lite svalare också för den delen…
Vi har haft 32 grader här i dag!!
Meterologerna har lovat åskregn i morgon….så det är bara att hoppas att dom får rätt.
Dom enda svampar som växer här i krokarna är nog dom jag har i min blomkruka….tar nog kort på dom i morgon och lägger in här.
Jag finns i Piteå. Och jag går här och väntar på mer regn. Här är otroligt varmt +24 i skuggan. Har varit och tittat hur det är på mina åkerbärsställen, och om vi får mer regn, då blir skörden riklig.Sen har jag många svampställen, med bla..svart trumpetsvamp, trattkantarell, kantarell, så jag väntar och längtar….
Som vanligt!
Inget regn= ingen svamp.
Så jag tog tag i lite hemsysslor.
Jag tog ut lite snickerier att lackera för jag tänkte att det skulle torka fort i solen.
Naturligtvis kom en sköljare så fort jag var klar och hade satt mig ner med en kopp kaffe!
Ger mig fasen på att det inte komen droppe på “mina” svampställen.
Jag måste erkänna att jag är kluven i frågan om regn eller inte.
Älskar värme och sol.
Det blir snart kallt igen, och då saknar vi värmen, men det blir som sagt inte mycket svamp i skogen och det är inte heller bra.
Kanske genmanipulerarna kan fixa en manipulerad kantarell eller KJ som växer som attan vid sol.
En fråga för regngeringsmakten kanske?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.