0 246 visningar

5 svar

Vem gör vad med vem?

"JAS" Helsingborg

24 jan 2009 kl. 11:48

En dyna antar jag och en Ribbrynna Phlebia radiata på hagtorn men vad är det som händer?

0

Nilla59

24 jan 2009 kl. 12:03

Dynan blev väl trött och tar sig en lur på ribbgrynnan. Det tror jag i alla fall.
Men ärligt talat han skulle behöva borsta tänderna.

0

"JAS" Helsingborg

24 jan 2009 kl. 22:01

Men ärligt, gillar Ribbgrynnan, dynan eller är det tvärtom? Har aldrig sett detta innan. Så igen, någon som vet något?

0

"JAS" Helsingborg

26 jan 2009 kl. 10:20

?

0

Irene A

26 jan 2009 kl. 11:32

Har inte heller sett det där förut, så det är väl troligen en tillfällighet att de fajtas om samma utrymme.

Men det där mjöligt fransiga som sitter som kransar runt dynorna, skulle jag gissa är dynsvampens eget konidiestadium. Det är sällan avbildat, så det skulle vara kul att veta vilken dynan är..

0

"JAS" Helsingborg

26 jan 2009 kl. 21:29

Hej Irene. Jag hoppas hinna med en sväng dit i morgon, gör ett kollekt då så får vi se vad det kan vara. Tack så länge.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone