0 390 visningar

5 svar

svamphistoria 2

klas jaederfeldt

22 jun 2006 kl. 16:37

man har i norra afrika hittat denna hällristning i en grotta, som föreställer en svampgud, det som växer på guden är tolkat som knarksvamp , och att den ser ut som ett bi i nyllet har visst något med honung att göra, den är över 7000 gammal, så då plockade man svamp där, men kanske inte som mat

0

Lena M

22 jun 2006 kl. 19:19

Och vem har tolkat det ?
Jag får inga acciasioner till svamp, men ” gudarna vet!. Lena

0

klas jaederfeldt

22 jun 2006 kl. 19:46

ser du in te det lena, hela kroppen är täckt med små hattsvampar

0

Lena M

22 jun 2006 kl. 20:28

Jaha, det är svampar !

Jag trodde det var hjärter tio, eller något ditåt? Men vem vet ?
Här i trakten har de hittat spännande fornlämningar och just nu gänner jag mig som en sådan, enär min dag startade kl. fem i morse, så god natt.  Lena

0

cobran

26 jun 2006 kl. 12:22

Skulle nog tolka dessa svampar som små bjällror eller dylikt i någon fantasifull afrikansk dansdräkt.

Men visst, har man käkat toppslärskivling och sen tittat på bilden så är det helt klart svampar överallt.
Kanske hela gubben blir en stor svamp då...

0

c

26 jun 2006 kl. 12:24

“slät”-skivling, ska det naturligtvis vara.

Bör tilläggas att det säkert finns starkare sorters svampar i Afrika som det kan syfta på.
Om det nu är svampar, hängandes från alla lemmar…?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone