0 252 visningar

24 svar

ÄNTLIGEN!!

svampstaff

27 jan 2009 kl. 19:36

Där kom dom:)
Men ska inventera innan jag rapporterar..men några hundra finns där säkert? Var bara där 10minuter…häftig känsla:)

0

Robban O-hamn

27 jan 2009 kl. 19:42

Stort grattis Svampstaff.

0

Enelie, Linköping

27 jan 2009 kl. 19:43

Grattis!
Plötsligt så händer det…
De greppar hårt om kvisten på 2:an.

0

NadaL, Umeå

27 jan 2009 kl. 19:44

GRATTIS!!
Välkommen till kluben!:)

0

svampstaff

27 jan 2009 kl. 19:49

Tack tack:)
Lustigt man kan fota överhuvud taget när man ser dom? stativet låg i bilen och pulsen 180 hehe.

0

Boman

27 jan 2009 kl. 20:01

Men Grattis! Som du letat så var det bara frågan om när;-)

0

Lena M

27 jan 2009 kl. 20:10

Grattis ifrån mig med !
Jag har måst ställt in sökandet t.v p.g.a allt för mycket snö. Väntar på bättre tider då fortsätter jag letandet igen.

0

gunhild i Kåddis

27 jan 2009 kl. 20:14

Grattis svampstaff, jag vet hur det känns. Väntar på lite mer detaljer…
Räcker dig trollhanden för att gratulera.
“Gunsan”

0

klas jaederfeldt

27 jan 2009 kl. 20:18

grattis, men fan va jag är avundsjuk som ännu inte hittat den

0

svampstaff

27 jan 2009 kl. 20:31

En baggis Klas:)
men den skogen måste man vara vig i:)

0

svampstaff

27 jan 2009 kl. 21:50

Din teori stämmer gunhild.Dom växer nästan bara där grenar möts, liksom kyner ihop kvistarna, häftigt.
Det första jag fick se var det här…

0

Jan A, Uppsala

27 jan 2009 kl. 22:01

Snyggt Svampstaff, nu har du bara att notera vad de växer på, kantöronens kondition och allt annat av betydelse…
På Artportalen finns inget fynd i Ögl - ännu!

0

Jan A, Uppsala

27 jan 2009 kl. 22:01

Snyggt Svampstaff, nu har du bara att notera vad de växer på, kantöronens kondition och allt annat av betydelse…
På Artportalen finns inget fynd i Ögl - ännu!

0

svampstaff

27 jan 2009 kl. 22:38

Tack Jan:)
Men trädslaget vet i tusan?
inte hassel iaf. möjligtvis sälg?väldigt svarta släta stammar, vattendränkta, med mkt. friska kantöron.
Jag gick bara rakt ut i träsket 5minuter, och hittade troll på två träd:) sen var jag nöld för dagen, klockan var tre.
träsket spänner över säkert 500meter, och jag är övertygad om att det finns mkt.mkt troll där.
Kanske ska organisera en helg dit för dom som vill? väldigt lätttillgängligt men lite snårigt:)
Vore kul…

0

svampstaff

27 jan 2009 kl. 22:42

Kom just på att denna satt där oxå,sälgplätt:) så då är det väl sälg.

0

Monica A

27 jan 2009 kl. 22:53

Också jag säger grattis, grattis! Att ordna en vandring för att förevisa dem låter toppen!

0

svampstaff

27 jan 2009 kl. 22:56

Du måste till sturefors Monica!
och titta på 8-10 blektickor:)

0

Jan A, Uppsala

28 jan 2009 kl. 00:22

Träsk; det låter som gråvide! Kolla http://linnaeus.nrm.se/flora/di/salica/salix/welcome.html och titta på Salix cinerea. Kolla om de fina kvistarna är ludn och om de några år äldre har längsgående åsar. Syns som upphöjningar i/under barken.

0

Tina Nordberg Kolsva

28 jan 2009 kl. 11:06

Grattis, det är du värd efter allt letande.

0

Bo E

28 jan 2009 kl. 11:13

Jag sällar mig till gratulanterna!

Håller med Jan att det nog bör vara vide, inte sälg i den terrängen.

Besökte ett riktigt videträsk i söndags, men inga troll…ännu…

Bara att hålla ögonen öppna i fortsättningen oxå och hålla hoppet vid liv…

0

Zingo

28 jan 2009 kl. 21:43

Tjusigt!

0

BirgittaD

29 jan 2009 kl. 10:31

Säg bara till när du skall ha visning så vi kan komma.

0

svampstaff

29 jan 2009 kl. 19:41

Jodå det lovar jag.
Ska bara dit en gång till snart, måste ju förvisa mig om att det finns fler,vilket jag är övertygad om.

0

"JAS" Helsingborg

29 jan 2009 kl. 21:00

Grattis från mig med, tyvärr verkar det inte som om jag skall hinna med att leta efter dem innan jag drar på turné, får hoppas på mer tid i Mars.

0

svampstaff

29 jan 2009 kl. 21:34

Har du vägarna förbi Linköping JAS, så hojta till, ska du få se:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone