0 295 visningar

7 svar

Midsommar

Lena M

22 jun 2006 kl. 18:31

Jag önskar att ni alla får en skööön midsommar ! Ömsom sol och regn verkar det att bli.
Det är väl vad vi svampplockare vill ha. Lena

0

Lena Strömstad

22 jun 2006 kl. 18:58

Japp, här blir det svampväder i helgen. Härligt!!
Ha en trevlig midsommar.

0

Lena M

22 jun 2006 kl. 19:15

Hej igen !
Om ni undrar vad det är så är det,
vallmo.
Inte förminskad storlek som synes och man kan ju inte tänka på allt.
Nästa foto blir förhoppningsvis något spännande ifrån Skåne. ( där det ser ut att vara regnigt ) Lena

0

Joachim Krumlin de

22 jun 2006 kl. 19:31

Särskilt mycket regn har jag ju inte märkt här nyligen.

Men välkomen till Skåne, Lena M. Vi har ju i alla fall blommor och gröna blad.

0

Lena M

22 jun 2006 kl. 20:32

Snälla joachim , Ingemar, Affe och alla andra i Skåne, skulle ni knna tänka er att tråda en regndans för min skull. Vill så gärna se någon svamp som inte växer på mina breddgrader. Lena

0

Bo Reyer

22 jun 2006 kl. 21:45

Tack Lena för din vackra vallmobild! Den är ju inte speciellt svamplik, men man får ju vara glad åt det lilla!
Jag vill samtidigt ta tillfället i akt att önska dig samt alla andra läsare av forumet en riktigt trevlig MIDSOMMAR!!!!

0

Affe

23 jun 2006 kl. 00:10

Jag har dansat så fötterna blivit fulla med blåsor, nog hjälpte det för det kom c:a 7½ droppar här i eftermiddags…..
Måtte det komma lite blött i helgen, ( jäpp partypajaren nr 1 är jag, jobbar i vilket fall som helst hela helgen)

Är det bara som jag tycker eller har verkligen Juni månad varit ovanligt torr i år?

Lena, hjärtligt välkommen till Skåne och hoppas du hittar något.

Trevlig Midsommar på er alla!

0

Bo E

26 jun 2006 kl. 13:08

Hoppas ni alla haft en trevlig midsommar.
Här i Örebro har det i alla fall regnat en del. Spridda skurar under midsommaraftonen och ett välgörande hällregn sent mot söndagskvällen.

På söndagen hittade jag ett stort kantarellbestånd som tyvärr var rätt så torrt, men det blev ändå nästan hundratalet svampar till stekning!
Efter söndagens regn får säkert även de små knopparna fart!
Det varslas även om mer regn i veckan och varmt till helgen, så läget kan väl inte bli bättre på svampfronten!

Förvånansvärt torrt i markerna runt Örebro trots skurarna.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone