Jag har dansat så fötterna blivit fulla med blåsor, nog hjälpte det för det kom c:a 7½ droppar här i eftermiddags…..
Måtte det komma lite blött i helgen, ( jäpp partypajaren nr 1 är jag, jobbar i vilket fall som helst hela helgen)
Är det bara som jag tycker eller har verkligen Juni månad varit ovanligt torr i år?
Lena, hjärtligt välkommen till Skåne och hoppas du hittar något.
Trevlig Midsommar på er alla!
Hoppas ni alla haft en trevlig midsommar.
Här i Örebro har det i alla fall regnat en del. Spridda skurar under midsommaraftonen och ett välgörande hällregn sent mot söndagskvällen.
På söndagen hittade jag ett stort kantarellbestånd som tyvärr var rätt så torrt, men det blev ändå nästan hundratalet svampar till stekning!
Efter söndagens regn får säkert även de små knopparna fart!
Det varslas även om mer regn i veckan och varmt till helgen, så läget kan väl inte bli bättre på svampfronten!
Förvånansvärt torrt i markerna runt Örebro trots skurarna.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.