0 494 visningar

51 svar

Ska ligga lågt..

svampstaff

31 jan 2009 kl. 01:30

Förstår att det inte spelar nån roll, om jag hittar 40 trollhänder och 10 bombmurklor inom två timmar.
Egentligen skiter jag i er, den inre kretsen.
Men det finns folk som uppskattar mig oxå, som förstår att jag hittar det jag vill hitta.Som jag säger, jag irrar inte planlöst, utan har en målsättning.

0

Nykter

31 jan 2009 kl. 19:18

Herregud vad tufft sagt.Fan också att man inte är lika bra som du.
Jag tror t.o.m. att du skulle slå mig i en supartävling.Men så tränar du varje helg.Och när man blir såpass bitter som du blir på fyllan så har man problem.

0

"JAS" Helsingborg

31 jan 2009 kl. 19:49

Tja svampstaff du är välkommen ner hit och leta upp biotoper där det finns Bombmurklor, Trollhänder finns på någon av åsarna men jag har väl en 6-7 mil tur retur till en någotsånär lämplig miljö, så det handlar om flera dagsverken för att ev. hitta något. Du pluggar förutsättningarna hemma och hittar det du ska på ett par tim, inte dåligt men jag tror inte att jag lyckas lika galant som du gjort.

0

MIA

31 jan 2009 kl. 20:35

SÄGER BARA DET RICHARDO DU E DIG LIK! SYNS SÅ VÄL NÄR DU INTE MÅR BRA! ÄGNA DIG ÅT OZZY IST ÄN ATT FOTA SVAMP! VAD HAR DET ÅT EN FIN KILLE SOM DIG? BARA UNDRAR. HAR VETAT ATT DU HÅLLT PÅ MED DETTA FLERA MÅNADER NU. ETT LIV MED SVAMP VAD ÄR DET?
VAKNA UPP FÖR FAN RICHARD!

0

MIA

"JEF"

31 jan 2009 kl. 21:20

Ja du Mia. Att trampa på Svampstaff i detta forum är som att trampa på alla oss andra som också gillar svamp! Visst är svampstaff ganska slängd i käften o dagsformen varierar oerhört men det är nog en av guds välsignelser till oss människor, alla är inte lika! Svampstaff är dessutom en hejjare på att fota både konstigheter o rariteter, antagligen mycket tack vare en dåres envishet. All tid han ger Ozzy i skogen gör väl också sitt till. Du kanske bara är avundsjuk??? Ser så ut i mina ögon iaf…

0

Nykter

Boman

31 jan 2009 kl. 21:27

Vad grundar du påståendet om fylla på? Tiden? Du vet, vi är flera här som arbetar natt, faktiskt!

0

Nykter

Rätt Vis

31 jan 2009 kl. 21:43

En del av svampstaffs alster här på sajten:

Jag tar superbilder på Ekkrös?JAS tar sämre bilder! vem får allas beundran?
Inte jag, för jag är ung och grön.JAS är underbar! en av dom duktigaste enligt
mig sjäkv(trots min ringa ålder46)För han RÖR sig i naturen, dom flesta som
kommenterar har feta arschlen anser jag.

inger jansson i tibble?
vem är du?
ännu ett fjolligt påhittat nick!!
när ska ni vuxna? människor våga stå för er sak?
Det gör mig oxtokig över er mesighet…Fyfan..

Går det för dig?
När du får utlopp för din falskhet!
Orkar inte bry mig längre om dig din krake!!

lämnar sajten för gott!
Har förstått att man måste vara på ett visst sett?
(gärna medlem i iogt eller nån annan fjollig organisation)
man ska inte ha en egen åsikt,bara lisma med och bocka.
Sen ska man ha humor som en kråka?dvs.inte ironi! för det förstår inte den
som är över 50år!
sen ska man klappa vissa på axeln hela tiden?
fast dom inte bidrar med ett skit egentligen??
Tackar för mig, och hoppas ni dunkar ihjäl varann i ryggen ni närmast
sörjande! släpp för guds skull inte in några nya nyfikna svampnördar på
sajten!!
Håll sajten levande själva, ni tio!!

Tänker inte lämna et enda inlägg till på den här fjantiga sajten!Inte en jävla
svamp till ska ni få se…sen kan du bengt fjolla runt, och försöka ge dig
röster….så urbota löjligt..

Har förstått att man måste vara på ett visst sett?
(gärna medlem i iogt eller nån annan fjollig organisation)
man ska inte ha en egen åsikt,bara lisma med och bocka.
Sen ska man ha humor som en kråka?dvs.inte ironi! för det förstår inte den
som är över 50år!
sen ska man klappa vissa på axeln hela tiden?
fast dom inte bidrar med ett skit egentligen??
Tackar för mig, och hoppas ni dunkar ihjäl varann i ryggen ni närmast
sörjande!
släpp för guds skull inte in några nya nyfikna svampnördar på sajten!!
Håll sajten levande själva, ni tio!!

Ja kryp du till mikael K imorrn din stackare!! Och snyfta lite..Han tar säkert
dig i försvar!Eftersom mr krikorev inte verkar vara av den stabilare sorten!

0

Nykter

BaWa

31 jan 2009 kl. 22:00

Ja du, vilket liv har du Nykter som ägnar så mycken tid åt att spara på inlägg och kommentarer från Svampguiden? Fick du aldrig vara ordningsman i skolan eller blev du alltid sist vald när man valde till gympan? Gör oss alla en tjänst och behåll dina kopior på din egen dator.

0

Rätt Vis ska det vara

BaWa

31 jan 2009 kl. 22:02

Ska naturligtvis inte vara ställt till Nykter utan till Rätt Vis, ber om ursäkt….

0

Boman

Nykter

31 jan 2009 kl. 23:44

Jag grundar mitt påstående om fylla på att Svampstaff alltid kommer med ett jävla gnäll om hur ouppskattade hans överlägsna bilder är på sena helgnätter.

0

Mia????

sambon

31 jan 2009 kl. 23:45

Frågan är väl Mia,,,vad är ditt problem,,,,är det att det inte blev du och Rickard,,,lr alla har problem så även du har jag förstått, har du inget bättre för dig så skaffa dig en hobby som du trivs med och lägg dig inte i andras problem, psykolog lr,,,

0

snackar skit

klas jaederfeldt

31 jan 2009 kl. 23:51

visst snackar svampstaff en jävla massa skit ibland, men ingen kan ta ifrån honom att han på en kort tid hittat en massa sällsynta svampar, bra gjort Svampstaff

0

Nykter

Finsmakaren

31 jan 2009 kl. 23:53

Du verkar mest bara vara bitter på svampstaff, är det att du själv dricker, för det låter som en försvarsmekanism du kör med lr är du bara rent av svartsjuk på svampstaff och hans bilder med fynd, ut i skogen och gör lite nytta med dig istället så ska du se att du kommer att må sååååååååå mycket bättre.

0

Finsmakaren

Nykter

1 feb 2009 kl. 00:04

Tusan också där kom du på mig.Outsmarted…

0

Nykter

Finsmakaren

1 feb 2009 kl. 00:09

nej nej outstanding, det är inte sportsligt att trycka ner andra. Men är man bitter så är man, du är inte ensam om att vara det.

0

Finsmakaren

Rätt Vis

1 feb 2009 kl. 00:09

Konstigt att svampstaff inte har blivit avstängd och utslängd från forumet efter alla dessa påhopp han har skrivit till höger och vänster.

0

Rätt Vis

Finsmakaren

1 feb 2009 kl. 00:14

Ett forum är ju ett forum, vissa är med och bidrar med något, ris lr ros medan andra bara kommer in och dömmer andra utan att bidra med något, det får man ju avgöra själv, antingen läser man det man är intreserad av lr så låter man bli att komentera sånt som man inte är intreserad av och går vidare, enkelt,,,lr

0

Rätt Vis

"JAS" Helsingborg

1 feb 2009 kl. 00:27

Tjo nu kom gamlingen hem efter en konsert med Back yard Babies, på gott humör och får läsa detta skitdrävel, lite på kanelen så klart men Jösses, jag hoppas att svampstaff kommer hit ner eller jag kommer till honom. För ingen kan ta ifrån honom hans, som jag tycker gediget svampintresse, sedan kan han ju reta skiten ur både mig och andra men han har i alla fall mitt stöd och förtroende. Gudars skymning om vi alla vore lika, så jäkla trist det skulle vara.

0

Dagens...

Enelie, Linköping

1 feb 2009 kl. 00:41

...i-landsproblem???????????

0

Dagens...

Finsmakaren

1 feb 2009 kl. 00:45

vad menar du???

0

Dagens...

Enelie, Linköping

1 feb 2009 kl. 00:57

0

Finsmakaren

Nykter

1 feb 2009 kl. 01:40

Är du bitter över att du har svårt för att stava? intresserad samt kommentera ska det vara lr?

0

Verkligen illa...

Madde Småland

1 feb 2009 kl. 02:09

Tycker verkligen att det är tråkigt att se hur en del vuxna människor beter sig. Att kritisera, kommentera och verkligen försöker skapa irritation och trist stämning på ett annars bra forum.
När jag nu suttit och läst vad en del skrivit så känns det som att lyssna till små barn som bråkar i sandlådan!

De som känner sig träffade kanske borde fundera på att ändra attityd eller leta efter ett forum där alla andra uppskattar dålig stämning, skitsnack, personliga kränkningar och påhopp.

Jag vet att jag och många andra med mig är trötta på ert skitsnack och era påhopp. Visst ska alla få säga sin åsikt men för det behöver det inte bli några elaka kommentarer eller person angrepp!

Skärp till er och visa att ni är vuxna människor och inte småbarn!

0

Verkligen illa...

Finsmakaren

1 feb 2009 kl. 09:29

Nykter verkar bara dyka upp för att se vem i sin tur han ska jävlas med, men nu vet du oxå att man behöver inte vara full för att man stavar illa, det finns något som heter dyslexi, men det är tur att det finns stavelse på datorer idag, tack för mig.

0

Trött-staff

ullis

1 feb 2009 kl. 17:01

Jamen allvarligt, är det inte lite tröttsamt att vår ärade Svampstaff alltid ska tycka synd om sig själv när han inte får nog credit för bilder eller saker han funnit i skogen… var stolt över det Du presterar och skit i vad andra tycker. Att gå med håven är aldrig smickrande.
Ullis

0

Trött-staff

Bengt Sandh

1 feb 2009 kl. 22:31

Alla som har stavproblem är inte dyslektiker, en del var kanske inte så intresserade av skolan…

Sedan tycker jag att svampstaff ska ha ros när han kommer med bra bilder och inlägg MEN han ska naturligtvis också ha ris när han skämmer ut sig och andra.

Det verkar som några tycker att han är en helig ko som inte får kritiseras men det gamla ordspråket “den som sig i leken ger får leken tåla” passar bra in här tycker

0

Mia????

Mian

2 feb 2009 kl. 12:51

Jag har nog med intressanta ting att intressera mig för. Du verkar vara väl informerad och kanske svapmen sagtat det är mode jag fotar bl a och inte fula svampar!
Nej du sambo jag är int ett dugg sotis på dig. Tycker bara det var bra att han hittat någon då! Jag har själv man och barn och det är oxå ett intresse.

0

Softa Ofta

Gös Jonas

2 feb 2009 kl. 17:43

He he!

Roligt att se att även svampfeaks kan bråka lite. Spela roll om någon gång skriver ett inlägg lite onykter. Det händer att jag gör det också om dock inte här. Min värld är tillräckligt stor för rymma alla, men vissa jar en mindre värld där trångsyntheten regerar. Man kan tjaffsa då och då men sen är det liksom bara hoppa vidare till nästa tuva och se vad som döljer sig där.

0

Softa Ofta

Bengt Sandh

2 feb 2009 kl. 23:00

Folk får vara hur fulla de vill även när de skriver inlägg här men när det kryddas med diverse otrevligheter är det inte acceptabelt. Om man tycker att det är OK så får man nog ta sig en funderare. Givetvis har vi ingen rätt att döma andra men vi har samtidigt rätt att reagera när det går för långt. Därmed behöver det inte vara s.k. sandlådenivå. Hur skulle samhället se ut om vi inte längre vågade/orkade reagera på rena dumheter? Att bara rycka på axlarna och låta allt passera är ingen bra lösning.

Nej, låt debatten hetta till ibland, det är normalt i vuxenvärlden tycker

0

skäll på ni:)

svampstaff

2 feb 2009 kl. 23:09

Hatar mesiga människor som gömmer sig bakom dolda nick!

Ska inte bli långrandig, Men mitt senaste besök i trollhandsskogen fick mig att tänka till.

När jag kom upp till bilen,stod där en annan bil, som det stod Norrköpings tidningar på, och en fotograf stod där med kamera och stativ???
Då tänkte jag:oj vad snabba dom var!!
Men han skulle fota det gamla världshuset intill?
Jag hade ju en pinne i fotoväsken, med en avtrillad trollhand på jag visade honom upphetsat! Som et av få fynd i Östegötland!
Han glodde på mig som en idiot, och trodde inte jag var klok, som kom ur ett träsk, mitt i vintern med nåt litet brunt på en pinne!
Han önskade mig lycka till och drog därifrån?

0

svampstaff

"JAS" Helsingborg

2 feb 2009 kl. 23:22

Får nog kolla NT om det står något om “träskgalningen” där :)) Var ute för en liknande sak med en reporter från HD för 2 år sedan när jag kravlade på alla fyra i Pålsjöskog:)) skit kul tyckte jag de fattade nada.

0

svampstaff

svampstaff

2 feb 2009 kl. 23:24

Haha man ser ju hur inskränt man är i ett intresse, ingen annan fattar nada om:)
Trodde han skulle bli upphetsad?

0

osäkra svenskar.

svampstaff

2 feb 2009 kl. 23:30

Ska bara citera Paolo Roberto.
“Ni svenskar börjar bli så rädda för allt, bär reflexväst och cykelhjälm till vardags, och snart även flytväst när det regnar:)”
Med det menar jag att vi alla är olika, en del tar risker andra vill smälta in i mängden, utan att sticka ut.
Och jag smälter sällan in:)

0

Bengt Sandh

2 feb 2009 kl. 23:34

“Hatar mesiga människor som gömmer sig bakom dolda nick!”

Då hatar du nästan varenda forumskribent inklusive dig själv. Måste bli jobbigt i längden.

0

svampstaff

3 feb 2009 kl. 00:04

“LOL” Bengt!
Kom med nåt annat är du snäll.Jag är nog den som fejkar minst.
99%ärlig tyvärr många ggr.

0

svampstaff

3 feb 2009 kl. 00:21

Och sen ni SNÄLLA!
Lägg ner förutfattade meningar om att bara för en person sitter uppe till två, så super man inte automatiskt!
Jag jobbar bara NATT. Trivs bäst fram till två,tre.Ni nannar vid tio?
Hade jag inte det jobb jag har, skulle jag aldrig hinna med alla svampar jag hittar.
Sen undrar jag?
När man hittat nånting speciellt?så efter några grattanden, så kommer det alltid något negativt från någon???
Varför fotar du så nära??
Varför?varför?
Men gör det bättre själva då?

Jag vill ha positiva frågor som JAN A ger mig.
Inte nån j..a kameravinkel?

0

svampstaff

3 feb 2009 kl. 01:49

Sen vill jag att du LÄSER alla inlägg BENGT!
Då jag funnit fynd av trollhand och bombmurkla!
LÄS då vem som börjar tugga!!
Jag startar inget bråk!
Utan det gör mesar utan ett liv, utan möjlighet att finna det samma!

0

Bengt

Hasse i hörby

3 feb 2009 kl. 10:18

Du måste erkänna att svampstaff är lite som saltet i ärtsoppan-Livet hade varit lite tristare utan att ha honom att reta sig på.
Sedan kan man undra vem som inte har ett liv när han travar runt miltals vareviga dag för att hitta ovanliga svampar att fota.
Det finns ett liva utanför svamguiden.
Men han tar bra foton(och många)

0

Tröttsamt tjafs

Boman

3 feb 2009 kl. 10:39

Börjar bli rätt less på tjafset. Läs nåt annat då om ni stör er! Låt alla vara stolta över sina fynd.
De flesta hundägare travar “miltals” varenda dag, till och med jag som bara lånar hund. Kan man sen använda tiden till annat skoj samtidigt så är det ju bara bättre.

0

Tröttsamt tjafs

Ahlm

3 feb 2009 kl. 12:15

Vilket tjat om dessa fina bilder som svampstaff tar!??
Vart finns dem??? Har inte sett ETT ENDA foto taget av denna bittra människa som har varit något att hänga i gran.(Nej. Jag tar inga foton av svampar själv. Jag jobbar med foto och får nog av detta under arbetstid.)
Dessutom tycker jag att det är bra att folk reagerar på skitsnacket från svampstaff och tar ner honom på jorden då och då.

0

Tröttsamt tjafs

svampstaff

3 feb 2009 kl. 21:22

Kul med en ny forumnist IGEN?
Tråkigt bara att du tar med dig jobbet hem?Genom att gå in på en svampguid? och kritisera andras foton?
Måste vara mkt.jobbigt för dig att se en massa skit hela tiden?
Varför inte låta bli då?

0

Tröttsamt tjafs

Fotsvamp

4 feb 2009 kl. 09:42

Heja Svampstaff. Det är såna som du som får värden att snurra.

0

Ahlm, Tröttsamt tjafs

Monica A

4 feb 2009 kl. 10:23

Bilder på Svampguiden bedöms inte efter samma måttstock som på en fotoutställning. Med fina bilder menar vi en bild där man tydligt ser färger och struktur hos svampen och gärna litet av växtplatsen. En “konstnärlig” bild då och då är inte heller fel naturligtvis.

0

Mia????

Finsmakaren

4 feb 2009 kl. 17:35

Jaa du MIA R…FORS, vad gör du då här bland svampfolk om du fotar mode och inte fula svampar, hitta en sajt som passar dig bättre då,,,,,

0

Tröttsamt tjafs

Bengt Sandh

4 feb 2009 kl. 19:27

Fotsvamp, hur kan du heja på en människa som skriver en massa vidrigt skräp och samtidigt tycka att den stackars värden ska snurra? En snurrig värd är väl inget att ha, inte heller en snurrig värld.

0

Tröttsamt tjafs

Finsmakaren

4 feb 2009 kl. 19:32

Men Bength varför fortsätter du att tjafsa om du tycker att det är ett Tröttsamt tjafs,,,jo du kan bara inte hålla mun, du kan vara precis lika rutten som svampstaff, lämna tråden och börja om nån annanstans,,,om du kan

0

???

Maric/Arlanda

4 feb 2009 kl. 20:15

Nu har juh inte jag varit så aktiv på sistone.
Så Svampstaff är ingen jag svarat i några trådar.
Men blir dock förvånad över vissa delar av detta inlägg.
Svampstaff, sambo och Mia.
Har vi “trekant” här och tar det på öppet forum?

Varför inte ta det privat?
Bara min undran.

0

Tröttsamt tjafs

Inge Surström

4 feb 2009 kl. 20:18

“Finsmakaren”, “Fotsvamp” m.fl. = svampstaff. Det är så genomskinligt så det blir pinsamt. Lägg av nu svampstaff!

0

Tröttsamt tjafs

Halm

4 feb 2009 kl. 20:29

Nej, det är inte svampstaff. Det är svampstaffs sambo.

0

Svampstaffs sambo

Finsmakaren

4 feb 2009 kl. 21:05

ja jag är svampstaffs sambo och jag skriver under namnet Finsmakaren, men inte under något annat namn och det gäller även svampstaff, han skriver bara under svampstaff så därför tycker jag att ni som kastar skit på andra att dom använder andra signaturer kan ta och sluta med det, det är jävligt jobbigt att bli anklagad att man skulle skriva under med annat namn, jag kan stå för det jag skriver, svampstaff får stå för sitt som han lägger fram, inte mitt problem även om vi är sambo, dom få gångerna jag är inne på forumet är för att titta på bilder som ni vanliga människor lägger in, tyvärr bidrar jag inte med så mycket, men till viss del tar jag svampstaff i försvar och till viss del ser jag hur illa han far av allt skit han får ta även om han bäddar för sig, men mycket har han oxå bidragit till även om ni inte vill erkänna det helt ok, men sluta och anklaga andra om ni inte har underlägg för det. Blir så besviken bara på hur vissa som hjälper andra blir så illa behandlade,,,,,,och du Inge Surström kan ta dig nånstans för det luktar surt långa vägar,,,,tack för mig

0

Svampstaffs sambo

Fred

4 feb 2009 kl. 21:19

Finsmakaren och svampstaff, registrera er på den här svampsajten så kan ni lägga in hur mycket bilder ni vill. Registreringen går på några sekunder.

http://alltomsvamp.forum24.se/index.php?mforum=alltomsvamp

0

Svampstaffs sambo

Finsmakaren

4 feb 2009 kl. 21:24

Tack du, det ser vi fram emot

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone