0 310 visningar

8 svar

Rejält krös...

Stefan HBG

1 feb 2009 kl. 15:26

Vad sägs om det här Gullkröset, som en mindre handboll ungefär.
Tycker det var en lite underlig form oxå, de jag hittat tidigare brukar växa “längsmed” lixom.
Sista bilden är på en som inte ville vara med på bild, synd det blev oskärpa:)
Härlig dag i skogen.

0

Stefan HBG

1 feb 2009 kl. 15:32

Kanske lie bättre skärpa….

0

Jan A, Uppsala

1 feb 2009 kl. 15:35

Ett krös för en Krösus!

0

Stefan HBG

1 feb 2009 kl. 15:39

Ja och efter den nyss insuperade middagen känner man sig som en oxå :)

0

"JAS" Helsingborg

1 feb 2009 kl. 15:42

Fint Stefan! Jag har hittat rätt stora Gullkrös vid “sliprännorna” och i Välaskogen men inte så stora som den du har här, kul. Ekorrarna är svåra rackare att fota om man inte har ett fågelbord som de kommer fram till.

0

JAS

Stefan HBG

1 feb 2009 kl. 15:45

Ja det är några snabba rackare, svårt på frihand. Kröset är från ditt ställe i Fjärestad. Du kan inte missa det för det lyser som en sol :)

0

JAS

GretheF Skåne

1 feb 2009 kl. 15:58

Dit åkte vi i dag min mand och jag vi så inte någon svamp men ska tillbaka när det inte är så kallt.vilka bilder dom lyser som solen

0

GretheF Skåne

Stefan HBG

1 feb 2009 kl. 16:02

Om man går längst upp på slänten finns det massor med fläder med judasöron på, tyvärr var dom lite “frystorkade” idag.

0

GretheF Skåne

GretheF Skåne

1 feb 2009 kl. 16:56

jag så fläder men som jag sa det var alldeles för kallt,har presis haft influensa

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone