Finns det is på havet i Obbola? Där vi brukar pimpla sik är det tyvärr öppet vatten än.
Själv har jag åkt skidspåret på ny rekordtid, jag tävlar mot mig själv, går först en snabb promenad med hunden som uppvärmning,sen tar jag skidspåret. Det är inte populärt att ha hundar med där.
Västerfjärden är istäckt sedan länge och förmodligen helt säker. Utanför Glasögern, där Västerfjärden mynnar i havet, finns sammanfrusen drivis som inte ser helt stabil ut. Öster om mynningen, närmast söder om Obbolaön, finns ett område med gammal is som är väldigt trevligt att åka spark på. Lite längre ut ligger vacker nyis som jag inte varit ute på. Bredskärssund sägs vara öppet. Österfjärden är till stora delar istäckt, men jag har inte varit där.
Västerfjärden ned till Glasögern kan rekommenderas!
Rätt avis på er som har snö och riktig vinter. Vi har nån centimeter hårdfrusen sörja, is och kalla vindar. Knappt så det går att klä sig så man inte fryser.
Men solen sken och vovven fick sig en sväng trots att jag jobbat halva dagen. Det märks redan att det blivit längre dag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.