Jag startar en ny tråd här om insamling till Verles gammelskog efter förslag som har kommit in i en annan tråd.
Jag vet inte om det finns möjlighet att organisera det en gång till men de som kan tänka sig att vara med kan ju anmäla sitt intresse här till att börja med.
Jag är med.
Jag är med förutsatt att det inte kommer upp någon tidsbegränsning som gör att jag måste betala en massa onödiga avgifter till banken.
Förra gången gick nästan lika mycket till bankavgift som vad en person förväntades satsa!
Lite trist, men om jag kan betala över mitt personkonto som andra “vanliga” månadsräkningar så är jag gärna med!
Nej, jag håller inte med dig. Barnen är viktigare än tallar. Naivt att tro att skogen skulle bli utrotad. Vi får ju mer och mer skog, även utan någon som helst ekonomisk hjälp av privatpersoner.
Om du lägger 500:- på skogen och 500:- på barnen så hjälper du mycket mer om du lägger 1000:- på barnen.
Men det är väl så att när du lägger 500:- på skogen så måste du lägga 500:- på barnen för ditt samvetes skull.
Jag tror att när den dagen kommer så kommer vi alla få stå till svars för våra handlingar.
Tror inte signaturewn Rädda Barnen förstår vad det handlar om.
Visst, vi får mer och mer skog, ungskog och slyskog och granplanteringar sprider ju ut sig på all åker och betesmark som övergetts under 1900-talet.
Det är inte det ettklickforskogen handlar om!
Det handlar om att vi får mindre och mindre av orörd gammelskog med allt vad det innebär av artrikedom för både växter, djur och svampar.
Vår natur utarmas och likformas till ett beståpnd av planterade träd på raka led.
Det är den framtiden vi vill motverka genom att klicka för skogen och köpa upp gamla träd, om det nu är tallar, ekar, granar eller nåt annat!
Jag tror att en skogsruta kostar 2.555kr. 13 delat i 2.555kr blir ungefär 200 kr. Så om var och en av oss kunde skänka 200kr istället så kunde vi ju köpa in en ruta på Verleskogen och markera den med svampforumets symbol. Bara en idé. Vi kan ju även vänta och se. Det kanske kommer några flera som hänger på...
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.