0 230 visningar

16 svar

Två till idag!

Hans v E

3 jul 2006 kl. 22:35

Det verkar hopplöst.

0

klas jaederfeldt

4 jul 2006 kl. 01:01

skit i de Hans, de flesta skriver faktiskt KANTARELL

0

Elsi

4 jul 2006 kl. 01:04

Till stavas det, gillar inte norrlands Öl, tycker oxå den är hopplös eller snarare smak lös

0

Anki

4 jul 2006 kl. 06:15

Att du bara orkar!

0

klas jaederfeldt

4 jul 2006 kl. 10:00

kul Elsi, undrar om hans tänkte på att han beställde 2 öl

0

Fattar inget..

4 jul 2006 kl. 12:28

Internt skämt…eller???

0

cobran

4 jul 2006 kl. 13:06

det blir för mycket med ölen i denna hetta förstås…
varför inte lite svamp som tilltugg?

0

Irene A

4 jul 2006 kl. 13:35

Men undvik grå bläcksvamp till ölen…

0

Lena M

4 jul 2006 kl. 13:49

Fattar ingenting, så här är det!
Lite då och då dyker frågan upp om kantarellen. Nämner man en färg före är man illa ute och då startar långa och ibland hätska debatter. i Så för att undvika detta säg bara KANTARELL. Lena

0

Fattar nu..

4 jul 2006 kl. 13:52

Tack Lena…då förstår jag ..
:o)

0

cobran

4 jul 2006 kl. 14:51

Fattar och fattar, inte kan man då säga att dessa inläg är särskilt tydliga!

0

Lavey

4 jul 2006 kl. 19:18

Två till idag!
“Det verkar hopplöst.”
Varför skriver man så???
Jag fattar heller ingenting!!!???
Tror Hans v E att han och klas jaederfeldt är själva på detta forum eller?

0

klas jaederfeldt

4 jul 2006 kl. 20:02

det var nog inte så han menade, men varför inte fråga honom

0

Lena M

4 jul 2006 kl. 20:51

Lavey

Det är så, att dessa män har varit med L Ä N G, lång tid.De är duktiga svampkännare och älskar att slänga käft tycker jag mig förstå, men bry dig inte. I grund och botten tror jag att det är trevliga hanar.
I väntan på att svampen skall poppa upp , roar dom / vi oss med lite smågnabb.Lena

0

Lena M

4 jul 2006 kl. 20:54

jag svarar på mina inlägg.
Nästan alla gånger har jag stav och slarvfel i texten. Varför , kan jag inte läsa igenom det innan jag skickar. Skärpling Lena

0

Hans v E

4 jul 2006 kl. 21:57

Tack Lena M för att du fattar. Men jag “älskar inte att slänga käft”. Vi är kunniga på svamp och tycker om att dela med oss och lösa problem åt andra och då är det viktigt att man använder svamparnas officiella namn.

0

Affe

4 jul 2006 kl. 22:54

Hans, jag tackar för att “rätt” namn används. Gillar inte när kantareller benämns med allehanda smeknamn.
Hur skulle det låta om alla och envar började att döpa diverse svampar med namn som man själv tyckte passade….?

Sen är det ju kul med lite liv och rörelse här också....

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone